Jumătate din service-urile auto, în neregulă

Jumătate din service-urile auto, în neregulă

Operatori economici care funcţionează ilegal, lipsa termenelor de garanţie pentru serviciile prestate şi a celor de execuţie din notele de comandă sunt câteva dintre neregulile constatate de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) la un control recent făcut în aproape 1.000 de service-uri auto din ţară.

În jumătate dintre ele, inspectorii ANPC-ului au depistat numeroase abateri de la lege. Inspectorii ANPC au constatat lipsa autorizaţiei Registrului Auto Român (RAR) în  Olt, Alba, Braşov, Maramureş, Bistriţa-Năsăud, Covasna, Neamţ şi Dâmboviţa.

Experţii au mai descoperit lipsa informaţiilor privind tipul serviciilor prestate şi tarifele corespunzătoare, completarea incorectă a bonurilor de comandă, lipsa termenelor de execuţie din notele de comandă şi lipsa afişării plachetei cu telefonul consumatorului (INFO CONSUMATOR: 0800.080.999) şi al site-ul ANPC-ului. Aceste nereguli au fost constate în Olt, Giurgiu, Constanţa, Maramureş, Timiş, Braşov, Covasna, Buzău, Iaşi, Botoşani, Neamţ, Prahova, Ialomiţa, Bucureşti.

Amenzi de aproape 1 milion de lei

Pe de altă parte, inspectorii ANPC au mai sesizat lipsa certificarelor de garanţie eliberate de producători/importatori sau a contractelor de garanţie eliberate pentru piesele comercializate.

Au fost verificaţi 925 de operatori economici, la 493 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare. Au fost aplicate 286 de amenzi contravenţionale, în valoare de 988.500 de lei şi 360 de avertismente.

S-a dispus măsura opririi temporare de la prestarea  serviciului pentru 101 operatori economici, iar pentru 16 service-uri s-a dispus măsura opririi temporare de la comercializare a pieselor auto.

Peste 100 de reclamaţii în şase luni

În primele şase luni ale anului, la nivel naţional, au fost înregistrate 138 de reclamaţii dintre care 39 au fost neîntemeiate.

Cele mai multe sesizări vizau: refuzul unor servicii sau al schimbării anumitor piese, reparaţii ineficiente, perioade nejustificat de mari în care maşinile erau reţinute în service, defecte apărute în termenul de garanţie în cazul maşinilor noi şi încărcarea facturii prin calcul necorespunzător al manoperei raportat la timpul efectiv lucrat.

Ne puteți urmări și pe Google News