Japonezii lansează mașina electrică ce vine ca o extensie a casei
- Adrian Lambru
- 21 septembrie 2024, 12:16
Producătorul japonez de electronice și electrocasnice Sharp a prezentat un concept de mașică electrică menit să ofere un viitor stil de mobilitate care transformă mașina într-o extensie a casei. Prototipul EV al Sharp, denumit LDK+, utilizează o platformă dezvoltată de Foxconn. Este vorba despre compania-mamă taiwaneză a Sharp.
Acesta are o abordare nouă a producției de automobile. Care combină funcționalitatea unei mașini convenționale și adaugă valoare prin proiectarea unui interior confortabil. Asemănător unei camere. „EV-urile sunt, în general, un mijloc de transport. Dar pe măsură ce tehnologia de asistență la condus se dezvoltă și condusul autonom este de așteptat să fie realizat în curând, mașinile vor trebui să aibă valoare ca un spațiu”, a declarat directorul tehnic Mototaka Taneya la Sharp Tech-Day La o expoziție de tehnologie de două zile care a început marți la Tokyo.
Mașina electrică a viitorului
LDK+ își propune să utilizeze interiorul vehiculului chiar și atunci când este parcat. Să-l transforme într-o cameră la domiciliu. Compania a proiectat modelul conceptual pentru a răspunde nevoilor potențiale ale persoanelor care au probleme în a găsi spațiu personal în interiorul locuințelor lor pentru muncă sau studiu.
„EV-urile sunt lăsate inactive atunci când șoferul este acasă sau mașina este încărcată. Iar noi ne-am gândit că spațiul și timpul ar putea fi folosite eficient. Mai ales prin utilizarea electricității care trece prin ele”, a declarat Taneya. Compania speră să aducă mașina pe piață în următorii câțiva ani. Sharp a proiectat interiorul vehiculului, folosindu-și experiența de producător de electrocasnice.
Scaunul din spate, care în mod normal este orientat în aceeași direcție ca și scaunul șoferului, poate fi rotit. Pentru a fi orientat către un ecran LCD Sharp din spatele vehiculului. Ce permite oamenilor să vizioneze videoclipuri sau să organizeze întâlniri online. Geamurile pot fi opace prin simpla apăsare a unui buton, pentru o intimitate sporită. Aerul condiționat și iluminatul se adaptează automat la preferințele utilizatorului. Asta cu ajutorul inteligenței artificiale, cu ajutorul datelor colectate de la aparatele electrocasnice.
IA, la putere
Vehiculul utilizează o platformă EV. Adică un pachet de componente majore precum baterii și roți. Aceasta este dezvoltată de Foxconn. Compania taiwaneză se concentrează pe vehiculele electrice ca domeniu de creștere. Și a lansat primul său autoturism, Model C, la începutul acestui an în Taiwan. Mașina s-a vândut bine. Și urmează să intre pe piața americană anul viitor, potrivit lui Jun Seki, directorul de strategie al Foxconn pentru vehiculele electrice.
Structura mai simplă a vehiculelor electrice în comparație cu mașinile cu motor cu combustie permite o integrare mai ușoară cu alte tehnologii. Permite o nouă abordare a dezvoltării automobilelor: Fiecare întreprindere poate crea modele unice folosind expertiza sa specifică, pe baza unei platforme EV unice. Această abordare modulară diferă de lanțurile de aprovizionare integrate pe verticală întâlnite în construcția tradițională de automobile.
De obicei, producătorii de automobile trebuie să investească masiv pentru a dezvolta noi modele. Dar prin colaborarea cu Foxconn, Sharp poate „reduce dramatic” costurile de dezvoltare, a declarat Seki în fața publicului prezent la evenimentul Sharp din Tokyo. „Sunt convins că afacerea poate plăti. Chiar dacă volumul vânzărilor este mic în comparație cu alte modele”, a spus el, citat de Nikkei Asia.