Sfaturile lui Isărescu pentru BANCHERI: “Retezaţi AROGANŢA! TUPEISMUL trebuie exclus”

Sfaturile lui Isărescu pentru BANCHERI: “Retezaţi AROGANŢA! TUPEISMUL trebuie exclus”

Băncile trebuie să investească în pregătirea continuă a personalului, să acorde o atenţie specială angajaţilor de la ghişeu, care intră în contact direct cu clienţii, să renunţe la aroganţă şi să manifeste benevolenţă faţă de clienţi, susţine guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu.

"Reinvestiţi în trainingul personalului. Europa se mişcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganţei! Cam asta percepe publicul, şi nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul şi cu societatea mi se par lucruri esenţiale şi ţin de standardele etice. (...) Benevolenţa! Trebuie să arăţi că eşti binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghişeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat şi obosit ...”, a recomandat Isărescu bancherilor, în cadrul unui seminar de profil, transmite Agerpres. 

Potrivit acestuia, banca trebuie să îşi recapete demnitatea şi să recâştige încrederea clienţilor, pentru că oamenii vin la bancă “să îşi depună averea”. 

“Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (...) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediţi în interior şi apoi în exteriorul instituţiei este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsaţi să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă miraţi că imaginea sistemului bancar românesc este afectată”, a subliniat guvernatorul BNR. 

Pe de altă parte, Mugur Isărescu a vorbit şi despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci. 

O altă recomandare a guvernatorului către bănci este aceea de a rezolva deficienţele în timp real şi la faţa locului. 

“Viaţa este aşa cum este. În viaţa practică apar deficienţe, asta e lumea creată de fiinţe umane. Să rezolvi deficienţele în timp real, să nu le laşi să se acumuleze. Unde se rezolvă? La faţa locului, nu când vine reprezentantul BNR de la supraveghere”, a subliniat Isărescu. 

Întărirea eticii profesionale, evitarea unor decizii greşite, dar şi continuarea procesului de educaţie financiară reprezintă, de asemenea, recomandări ale guvernatorului BNR către bănci.