Anchetatorii au prima ipoteză privind CAUZA prăbușirii AVIONULUI cu 71 de persoane la bord. Ce s-a întâmplat
- Simona Stupar
- 13 februarie 2018, 18:57
Senzorii de viteză care au înghețat ar fi putut provoca prăbușira avionului cu 71 de persoane la bord, lângă Moscova, spun anchetatorii.
Instrumentele respective ar fi putut să le arate piloților date greșite privind viteza, spune Comisia pentru Aviație, citată de BBC.
Avionul companiei Saratov Airlines a coborât minute întregi după ce a decolat de pe Aeroportul Domodedovo din Moscova, duminică.
Mai mult de 1.400 de părți din corpuri umane și sute de fragmente de avion au fost recuperate de la locul accidentului.
O analiză preliminară a cutiei negre de la bord indică faptul că aparatul a avut probleme la două minute și jumătate după decolare, la o altitudine de 1.300 de metri.
Instrumentele au început să arate viteze diferite, probabil din cauză că au înghețat senzorii de viteză, în timp ce sistemele de încăzlire au fost închise, susține comisia. Atunci când echipajul a detectat eroarea, a oprit pilotul automat și au condus avionul într-o coborâre la un unghi de 30-35 de grade.
Presa rusă scrie că pilotul ar fi refuzat un tratament de dezghețare înainte ca avionul să decoleze. Procedura este opțională și este decizia echipajului, luată pe baza condițiilor meteo de la acea oră.
Senzorii de viteză acoperiți de gheață, cunoscuți sub numele de Pitots, au fost și cauza unui alt accident aviatic în 2009, când un avion Air France s-a prăbușit cu 228 de oameni la bord.
Aparatul Antonov An-148 se afla în drum spre Orsk, în Munții Urali, și a pierdut contactul cu radarul la ora locală 14.27. A căzut lângă satul Argunovo, la circa 80 km sud-est de Moscova. Nu a transmis un semnal de urgență.
Comisia de anchetă spune că avionul era intact când a căzut și că explozia a avut loc la impactul cu solul, nu înainte. Siteul Flightradar24 a scris că aparatul a coborât cu o viteză de 1.000 metri/minut.