Intră în vigoare de astăzi, 1 februarie! Toți românii cu certificat verde trebuie să facă asta

Intră în vigoare de astăzi, 1 februarie! Toți românii cu certificat verde trebuie să facă asta Sursa: Inquam Photos / George Călin

Persoanele care au administrate doar două doze de vaccin anti-COVID trebuie să verifice valabilitatea certificatului verde. Începând de marți, 1 februarie, acestea încep să expire. Cei care au peste nouă luni de la administrarea celei de-a doua doză trebuie să își facă al treilea vaccin dacă doresc să prelungească certificatul.

Începând cu 1 februarie, certificatele verzi care au peste nouă luni de la emitere expiră. Pentru cei care doresc generarea unui nou certificat COVID, este necesar să efectueze cea de-a treia doză, cea booster.

Toate persoanele care au fost vaccinate cu schemă completă până pe 1 mai 2021 nu vor mai putea folosi certificatul verde actual. Dacă doresc generarea unei noi dovezi de vaccinare, trebuie să își administreze doza booster. În cazul persoanelor care nu au depășit nouă luni de la efectuarea celei de-a doua doză, certificatul rămâne valabil până la împlinirea acestui termen. În cazul persoanelor care au efectuat deja cea de-a treia doză, booster, ei nu trebuie decât să solicite un nou certificat verde.

8 pași simpli pentru eliberarea unui nou certificat COVID

Persoanele care au efectuat doza booster pot intra pe site-ul certificat-covid.gov.ro pentru a solicita eliberarea unei noi dovezi de vaccinare. Acest lucru se face extrem de simplu, în opt pași.

Ne puteți urmări și pe Google News

1. Autentificarea – se face pe baza unei adrese de e-mail. Se poate folosi același cont creat la descărcarea inițială a primului certificat.

2. Ulterior, utilizatorul primește un mail la adresa introdusă, cu un link care trebuie accesat pentru a intra pe pagina principală a platformei.

3. Se apasă butonul verde „Certificat nou”, pe care îl găsim în colțul din dreapta sus.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui.

6. Se completează tipul serului administrat, județul în care a fost făcut vaccinul și luna în care a avut loc vaccinarea. Se introduc doar datele de administrare a dozei „booster”.

7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail. De acolo poate fi descărcat tip „pdf”.