Unele dintre cele mai importante artere din București ar urma să intre în reabilitare. Edilii vor lărgirea lor și noi linii de tramvai în zonele aglomerate. Pentru pietoni, autoritățile vor să facă pasaje subterane
Potrivit membrilor Grupului de lucru pentru Mobilitate Urbană din cadrul Municipalității este necesară lărgirea unor artere din oraș, pentru că altfel multe zone s-ar putea bloca. Motivul: din cauza numărului mare de mașini și a expansiunii construcțiilor. Edilii spun că avizul pentru mediu a fost luat deja, iar banii necesari acestor lucrări vor proveni din fonduri europene.
Zonele unde vor apărea noi șantiere sunt:
● supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Brașov și Șoseaua de Centură a Municipiului București;
● modernizarea străzii Barbu Văcărescu;
● modernizarea străzii Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Bulevardul Aerogării;
● prelungirea liniei de tramvai până la zona comercială Băneasa;
● modernizarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bulevardul Dimitrie Pompei și prelungire până la strada Barbu Văcărescu;
● modernizarea Șoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei și sensul giratoriu de la intersecția Bulevardul Pipera, atât pentru sistemul rutier cât și pentru calea de rulare a tramvaiului.
Buget de 220 de milioane de euro
„În luna ianuarie am primit avizul de mediu pentru acest document și sperăm să-l vedem aprobat cât mai repede. Acest plan s-a făcut în conformitate cu Legea 350/2001 privind amenajarea teritorială și este parte din planul de dezvoltare urbană”, a declarat Sorin Chiriță, membru al grupului de Mobilitate.
Reprezentantii direcțiilor de specialitate din cadrul Municipalității au explicat că aceste proiecte fac parte din Planul de Mobilitate Urbană. Aceștia au adăugat că, prin aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, Primăria Municipiului București, alături de Consiliul Județean Ilfov, vor putea accesa fonduri europene de până la 220 de milioane de euro prin Programul Operațional Regional, dintre care 150 milioane de euro vor fi folosiți pentru reformarea transportului public.
Semaforizarea ar putea fi modificată
Planul mai prevede crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni, dar și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă. Potrivit edililor, se are în plan realizarea unor pasaje pietonale, una din zonele vizate fiind Piața Romană. Totodată, se analizează mofificarea timpilor de semaforizare.
25 de kilometri de bandă unică
Pe lângă modernizarea mai multor artere, Municipalitatea mai are în plan o serie de proiecte care prevăd fluidizarea traficului:
● înființarea Autorității de Transport Metropolitan București – Ilfov;
● introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km;
● modernizarea rețelei de mijloace de transport în comun prin achiziția de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice și 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune și modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dublă) și reabilitarea a aproximativ 1.800 de stații;
● construcția de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraș;
● construcția de parcări subterane;
● piste de biciclete și și extinderea sistemului bike-sharing.