Ultimul autobuz ”cu burduf” românesc în circulație. Orașul care îl deține a refuzat oferta unui colecționar

Ultimul autobuz ”cu burduf” românesc în circulație. Orașul care îl deține a refuzat oferta unui colecționar

Ultimul autobuz articulat românesc, cunoscut drept ”cu burduf” poate fi văzut pe străzile din municipiul Târgu Jiu.

Acesta este deţinut de către societatea de transport în comun, Transloc S.A., care aparţine de Consiliul Local, scrie Adevărul.

Este vorba de autobuzul Dac 117 UD, care a fost construit în anul 1992 la uzinele ROCAR din Bucureşti, fiind înmatriculat un an mai târziu.  Autobuzul încă mai circulă pe străzile din Târgu Jiu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Conducerea societăţii Transloc a primit o ofertă de vânzare din partea unui colecţionar din Statele Unite ale Americii, dar a fost refuzată.  „Avem încă în parcul auto al societăţii un autobuz articulat românesc şi este singurul care mai există în România. Am primit câteva oferte, inclusiv de la o persoană din Statele Unite Americi, care a mai cumpărat mijloace de transport şi chiar merge cu ele prin Statele Unite ale Americii. A vrut să-l cumpere. A fost o discuţie la 3.000-4.000 de dolari. Nu era o sumă extraordinară, dar nici de neglijat, pentru că valoarea lui este puţin peste valoarea de fier vechi, având în vedere că mai funcţionează. Este singurul autobuz articulat românesc care mai funcţionează şi există în ţară“, a spus Mihai Paraschiv, directorul societăţii Transloc.

Directorul societăţii Transloc doreşte să îl păstreze, să-l recondiţioneze şi să-l prezinte cu ocazia diferitelor manifestări, fiind unicat şi un autovehicul de colecţie: „Nu mă gândesc că ne mai putem baza pe acesta în transportul în comun, pentru că nu mai este de actualitate pentru că suntem în anul 2021“