Grindeanu, acuzații de șantaj! Abuzurile practicate de firmele de construcții

 Grindeanu, acuzații de șantaj! Abuzurile practicate de firmele de construcții Sursă: EVZ

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că din partea unor constructori există un soi de şantaj pentru că aceștia nu respectă termenele bazându-se pe faptul că rezilierea durează mai mult de un an până la organizarea unei noi licitaţii şi reluarea lucrărilor, timp în care șantierul este blocat.

Sorin Grindeanu acuză de șantaj firmele care câștigă contractele de achiziții publice. Mai precis, ministrul spune că firmele profită de întârzierea executării lucrărilor ştiind că despre legislația la nivel european pe care și România trebuie să o respecte.

Sorin Grindeanu este de părere că toate aceste abuzuri trebuie reglementate la nivel legislativ pentru a evita pe viitor situația în care firmele profită de faptul că reluarea licitației presupune o întârziere a lucrării.

"Îmi doresc să lucrăm la tot cadrul legislativ legat de achiziţii publice. Orice modificare pe care am putea să o facem, trebuie să fie în acord cu Comisia Europeană. Dar din experienţa Ministerului Transporturilor, din experienţa autorităţilor locale, tot ceea ce înseamnă aceste termene, de multe ori, par foarte largi. Tot ceea ce înseamnă, după ce se câştigă un proiect de către cineva, un soi de şantaj pe care companiile le fac asupra beneficiarului, că e Primăria Timişoara, că e Ministerul Transporturilor”, a declarat Sorin Grindeanu, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Timişoara.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sorin Grindeanu explică ce înseamnă acest șantaj?

Ministrul Transporturilor a dat un expemplu concret: centura de sud din Timișoara.

Ministrul transporturilor:  “Ce înseamnă acest șantaj? De exemplu, centura de sud din Timișoara. În acest moment, centura e în stadiu de 40 şi ceva, sub 50 la sută, de realizare. După contractul cu noi trebuia să termine în martie, au depus prelungiri până în decembrie. Unii constructori se gândesc că un decident nu ajunge în situația să rezilieze un contract pentru că durează reluarea procedurilor pentru implementarea proiectului.

Dacă acum ne-am apuca să reziliem contractul pe centura sud, lucrările se vor opri, mai durează un an, un an şi ceva să avem câștigător. Unii constructori ştiu acest lucru. Există un soi de șantaj. Mi-aș dori ca prin cadru legislativ să găsim răspunsuri legale, să eliminăm acest soi de şantaj şi se lucrează la acest lucru, în acord cu reglementările europene”, a declarat Grindeanu la Timișoara.

Sorin Grindeanu, despre înființarea unui registru unic al utilajelor

“Registrul unic al utilajelor e pus în transparență publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Sunt unii care câştigă licitaţiim de exemplu, la Primăria Timişoara şi cu aceleași utilaje merg şi la Consiliul Judeţean Timiş, câştigând licitaţii în ambele părţi”, a explicat Grindeanu.

Lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timişoara, în lungime de 25,69 km, a fost atribuită către antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, având finanţarea asigurată de la bugetul de stat şi din fonduri europene, informează Agerpres.