Gabriel Florin Bulumac, Poșta Română: 2023 a reprezentat cel mai bun an din ultimii 20 de ani
- Bucur Sorina
- 24 ianuarie 2025, 13:58

Poșta Română a fost nominalizată în acest an în Top 300 de Companii din România. Acest top este realizat anual de către revista Capital. Prin intermediul acestuia, se recunosc acțiunile deosebite din anul anterior al companiei.
Poșta Română este operatorul național de servicii poștale și de curierat rapid, ce activează de 162 de ani.
Poșta Română, pe un drum bun
Gabriel Florin Bulumac, directorul Departamentului Clienți și Vânzări, a transmis pentru Capital, că „2023 a reprezentat cel mai bun an din ultimii 20 de ani din istoria Poștei Române, cu o creștere a cifrei de afaceri cu 7,6%”, aceasta fiind de 1,5 miliarde de lei. Se estimează o majorare de 12% în 2024 față de anul precedent a cifrei de afaceri.
Compania se află într-un amplu proces de modernizare împărțit pe mai mulți ani. Acesta „implică reorganizări, investiții în tehnologie, modernizări de procese”. Scopul este eficientizarea operațiunilor Poștei Române, conform lui Gabriel Florin Bulumac. Beneficiarii principali ai procesului sunt salariații instituției, dar și clienții. Drumul companiei nu a fost unul ușor. A trecut prin provocări în domenii precum transformare digitală, licitații, eficientizare procese, retehnologizare - inovație tehnologică, restructurare și politicii salariale.
Printre cele mai importante investiții realizate de Poșta Română anul trecut se numără achiziționarea de peste 5.000 de calculatoare și laptopuri, 1.00 de scannere, 250 de vehicule noi, 9.000 de dispozitive mobile, mașini de numărat și sortat bani. De asemenea, anul trecut, au fost modernizate peste 200 de subunități, pentru a oferi condiții de lucru mai bune pentru 12.000 de angajați. A fost achiziționată și prima bandă de sortare modernă din ultimii 30 de ani la Cluj-Napoca. Valoarea acesteia a fost de peste 2 milioane de lei.
„Obiectivul principal al Companiei Naționale ”Poșta Română” este oferirea unui set de servicii care să reflecte nevoile tuturor cetățenilor României de pe întreg teritoriul la tarife accesibile. Acesta va fi adaptat conform schimbărilor generate de necesitățile pieței și dezvoltările tehnologice”, a transmis Gabriel Florin Bulumac.
Angajații, o resursă importantă pentru companie
În ceea ce privește procesul de selecția al angajaților companiei, acesta a fost actualizat în vara acestui an. Principalul obiectiv urmărit este acela de a asigura transparența și echitabilitatea recrutării printr-o serie de etape definite și prin deschiderea și promovarea posturilor către publicul larg.
„Ne dorim să atragem și să selectăm cei mai potriviți candidați pentru posturile disponibile, care rezonează cu obiectivele și valorile Companiei. De aceea, Poșta Română s-a îndreptat către platformele cele mai utilizate în România de către candidați pentru găsirea jobului potrivit, inclusiv către social media”, a susținut directorul Departamentului Clienți și Vânzări.
Compania acordă o atenție specială asupra fidelizării angajaților, pentru a menține un mediu de lucru stabil și motivant. Printre măsurile luate se numără și oferirea unor beneficii atractive. Printre acestea se află tichete de masă, sporuri pentru vechime, program de mobilitate internă.
„De asemenea, prin modernizarea și agilizarea Companiei ne asigurăm că reputația Poștei este din nou pe un trend ascendent, iar salariații sunt mândri să lucreze pentru o companie în continuă transformare de peste 162 de ani”, a adăugat oficialul companiei.