Fostul șef al Comisiei de Anchetă a TRAGEDIEI din APUSENI dezvăluie ABUZURILE la care a fost supus

Fostul șef al Comisiei de Anchetă a TRAGEDIEI din APUSENI dezvăluie ABUZURILE la care a fost supus

Sorin Cimpoeru, fostul șef al Comisiei de Anchetă a accidentului aviatic din Apuseni, rupe tăcerea: pentru prima dată de la excluderea sa Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, el vorbește despre abuzurile șefilor săi, pe care îi acuză că s-au implicat ilegal în anchetă.

Într-un comunicat de presă, citat de Reporter NTV, Sorin Cimpoeru, fost militar, cu o experiență de peste 40 de ani în domeniul aviației, face o serie de precizări și acuzații incendiare.

Cimpoeru arată că el nu și-a dorit să plece din fruntea Comisiei d Anchetă, dar a fost ținta unor acțiuni concertate. Astfel, de la 20 ianuarie 2014, de când a fost numit să conducă această comisie, el susține că a fost „supus din partea directorului general CIAS Stoica Nicolae Octavian unor presiuni psihice nejustificate și unor acțiuni ilegale”.

Astfel, acesta ar fi organizat ședințe de lucru pe tema accidentului din Apuseni, arogându-și ilegal calitatea de conducător al investigației și cerând finalizarea acesteia, pe motiv că „are presiuni politice”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tot Nicolae Octavian Stoica ar fi făcut în primăvară „demersuri pentru a coopta în echipa de investigație un reprezentant al „Eurocontrol”. În lipsa mea, a organizat mai multe intâlniri cu reprezentantul EUROCONTROL, discutând fără niciun drept pe baza probelor din dosar”.

De asemenea, peste voința lui Cimpoeru și prin intermediul a doi membri ai Comisiei de Investigație, Stoica a luat hotărârea de a trimite în SUA, la firma producătoare LycomingEngines, a motoarelor aeronavei prăbușite în Apuseni. Mai mult, Stoica s-ar fi deplasat personal în Statele Unite, însoțit de Lucian Ivan, o persoană care nu era membră a Comisiei.

Observând că Nicolae Stoica „nu a fost în stare să investigheze niciunul dintre cele două sau trei evenimente în care a fost membru al Comisiei de Investigație (ex: evenimentul Vaideeni, din 2007, soldat cu decesul a trei persoane, care nu are nici până la această dată un raport final)”, Cimpoeru îl acuză că a încălcat regulamentele europene în vigoare.

De altfel, Sorin Cimpoeru susține că motivul îndepărtării sale abuzive din fruntea Comisiei ar fi faptul că s-a „opus vehement modului despotic de lucru pe care îl promova în activitatea de investigație, opoziția mea vis a vis de cheltuielile nejustificate și exagerat de mari pe care le promova, dar mai ales pentru că am luat poziție împotriva ingerințelor nejustificate, abuzive, dar și neprofesionale”.

Însăși suspendarea contractului de muncă ar fi fost făcută în timp ce acesta se afla în concediu medical, în urma unei intervenții chirurgicale. În paralel, Cimpoeru afirmă că i s-ar fi făcut o plângere penală pentru o presupusă implicare în vânzarea unor epave de aeronave implicate în accidente aviatice.Manevră pe care Sorin Cimpoeru ar fi prevăzut-o încă din luna iulie, când anunțase că vrea să-l dea în judecată pe Nicolae Stoica. Cimpoeru susține că pe parcursul anchetei asupra sa efectuată de Comisie și de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, nimeni nu a luat legătura cu el.

Dat în judecată pentru abuz în serviciu și temându-se să nu piardă procesul, Nicolae Stoica ar fi făcut presiuni asupra medicului care l-a operat pe Cimpoeru pentru a anula concediul medical în timpul căruia îl suspendase, lucru contrar Codului Muncii.

Fostul șef al Comisiei de Investigație susține că ancheta asupra sa este tergiversată, tocmai pentru că, dacă ar fi găsit nevinovat, Stoica ar putea fi acuzat de abuz în serviciu.

„Mă întreb de ce, deși, până la suspendarea contractului meu de muncă, existau peste 90% dintre elementele necesare finalizării investigației în cazul Apuseni, Raportul Final nu a fost redactat până acum?”, se întreabă Sorin Cimpoeru.

La finalul lunii noiembrie, fostul președinte al Comisiei de Investigație privind accidentul aviatic din munții Apuseni, Sorin Cimpoeru, a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, semnalând presiuni din partea superiorilor din Centrul de Investigații și Analiza pentru Siguranța Aviației Civile.

Conform reprezentanților Parchetului de pe lângă Judecatoria Sectorului 1, în urma depunerii plângerii, procurorii au început urmărirea penală cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu. (Mediafax)