Ford, la doi pasi de Logan

Ford, la doi pasi de Logan

Autoritatile dau ca sigura preluarea Automobile Craiova de catre compania Ford, fapt care va inteti lupta pe piata interna. Compania americana este vazuta ca singura sansa de salvare a fabricii.

Autoritatile nu au vazut inca oferta financiara a Ford pentru achizitionarea Automobile Craiova, dar dau ca sigura aceasta tranzactie.

Producatorul american a ramas singur in drumul catre preluarea Automobile Craiova, iar competitorii de la Renault se gandesc deja la intrarea unui nou jucator pe piata.

Cei de la General Motors si de la JSC Russian Machines s-au retras din cursa pentru uzina craioveana, iar autoritatile se agata de ultima oferta. Americanii promit sa faca la Craiova „o fabrica la standarde internationale si sa creasca nivelul de trai din Oltenia”.

Dacia nu se sperie

Comisia de privatizare a fostei uzine de automobile Daewoo Craiova a validat ieri documentele de participare depuse de compania Ford. Luni vor fi deschise ofertele financiare si cele tehnice, dupa care vor incepe negocierile cu investitorul american, urmand ca tranzactia sa se incheie la inceputul lui septembrie.

„Sunt peste 90% sigur ca oferta Ford va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizare”, a spus Sebastian Vladescu inainte de inceperea negocierilor cu americanii.

El a exclus o repetare a istoriei privatizarii ratate a CEC, in care statul nu a finalizat vanzarea deoarece pretul era prea mic. „Aceasta privatizare nu se va impiedica de pretul oferit de Ford. Posibilele probleme pot veni din datoriile istorice”, a adaugat Vladescu.

Reprezentatii singurului producator de automobile de la noi nu par sa fie ingrijorati. Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia, ne-a declarat ca anuntata intrare a companiei Ford pe piata noastra este „o binefacere pentru clientela”.

El nu considera competitia Ford o amenintare pentru Dacia deoarece „pe aceasta piata este loc pentru ambii producatori”. Seful de la Dacia spune ca cei doi competitori „se spioneaza” de multa vreme si este posibil ca Ford sa intre pe piata cu masini ieftine.

„Ford stie cu cine se va intalni pe piata din Romania si are o strategie foarte precisa, motiv pentru care va fi profitabil”, spune Stroe. Cu toate acestea, vicepresedintele Dacia crede ca avantajul „de pornire” apartine producatorului autohton deoarece Ford inca nu este pe piata si trebuie sa se adapteze, sa reabiliteze fabrica si abia apoi sa produca.

Forduri ieftine pentru romani

Analistul auto Marius Carp vede in intrarea Ford pe piata o competitie pentru Dacia Logan doar daca aceasta companie va decide sa produca modele mai ieftine, precum Fiesta sau Focus, deoarece produse precum Ford Mondeo vizeaza pietele externe.

„Intrarea Ford pe piata inseamna un nou loc de productie pentru Ford care va exporta majoritatea unitatilor facute la Craiova”, spune Marius Carp, amintind de precedente precum produsele Hyundai in Cehia sau Suzuki in Ungaria care au mers majoritatea la export. „Ford nu va creste volumul pietei, ci va produce o redistribuire a vanzarilor catre marcile lor”, crede Carp.

Ne puteți urmări și pe Google News