Restructurarea va implica reducerea de la 24 la 18 a facilităţilor de producţie din Europa, până la finalul lui 2020. Cele mai afectate vor fi subsidiarele Ford din Germania, Marea Britanie şi Rusia, totalul locurilor de muncă desfiinţate urmând să ajungă la 12.000, inclusiv angajaţi de la societăţile mixte.

În mai, Automotive News a anunţat, citând un mail trimis angajaţilor de şeful companiei, Jim Hackett, că Ford va concedia 7.000 de angajaţi, sau 10% din forţa sa de muncă la nivel global, până la sfârşitul lunii august.

Decizia va ajuta compania să economisească anual 600 de milioane de dolari. 

Reducerile vor fi realizate atât printr-o schemă de plecări voluntare cât şi prin concedieri şi nu se vor mai face angajări pentru locurile de muncă vacante. 

Restructurarea va continua în Europa, China, America de Sud şi pe alte pieţe internaţionale, procesul urmând să se finalizeze până la sfârşitul lunii august. 

Cu aceste reduceri, Hackett a afirmat că vor fi concediaţi aproximativ 20% dintre directorii de nivel superior, o decizie menită să reducă birocraţia şi să accelereze luarea deciziilor.

În octombrie, Ford a confirmat planurile privind reorganizarea forţei sale de muncă la nivel global, îmbunătăţirea operaţiunilor sale de afaceri şi crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai puţini angajaţi, în special la birouri. Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anunţat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizează reducerea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei.

Analiştii de la Morgan Stanley au speculat că Ford ar putea renunţa pe plan global la 20.000 de angajaţi.

Ford pierde bani în Europa, Asia şi America de Sud, singurele operaţiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorită, în principal, succesului camionetelor F-Series.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

 

Te-ar putea interesa și: