Modelul care va salva industria auto. Un paradox de tot râsul

Modelul care va salva industria auto. Un paradox de tot râsul

Nu unul, ci chiar două SUV-uri Fiat vor fi lansate în 2014. La timp, pentru a se petrece peste finalul crizei auto europene, prognozat pentru 2015. Deocamdată, producătorul italian a relansat versiunea 4x4 a gamei Panda.

Nici că s-ar fi putut surpriză mai mare: vom primi SUV-uri de la Fiat!

Pe de altă parte, vestea n-ar trebui, totuşi, să mai mire. Se pare că, pentru a prinde la un moment dat era electrică a automobilului, e nevoie ca SUV-ul - exact, chiar el! - să salveze mai întâi industria auto.

Marketingul sau, cel mai probabil, chiar nevoile şoferilor din zilele noastre au făcut ca SUV-ul - în varianta sa cât mai prietenoasă (a se citi: compactă şi economicoasă) - să devină indispensabil oricărui producător care nu vrea să tragă obloanele.

După ce săptămâna trecută am aflat că Volkswagen pregăteşte nu mai puţin de trei SUV-uri noi (dintre care două de dimensiuni liliputane), a venit vremea unor veşti similare dinspre Fiat, care tocmai a relansat versiunea 4x4 a gamei Panda.

Mult încercatul constructor italian va lansa două SUV-uri compacte în viitorul apropiat. Cel mai probabil în 2014, la timp pentru a prinde sfârşitul declinului pieţei auto europene, pe care analiştii în plasează în 2015.

Unul dintre modele va fi 500X, un soi de Mini Countryman mediteranean. Celălalt, rămâne, deocamdată, o surpriză.

Fiat va profita fără îndoială de expertiza Jeep, celebrul producător american de vehicule de teren preluat de grupul italian odată cu concernul Chrysler.

Şi dacă se mai indoia cineva că SUV-urile nu sunt cele mai la modă maşini, atunci să ne reamintim de modelele Chevrolet Trax, Opel Mokka, Mini Countryman, Mini Paceman, Range Rover Evoque - toate lansate sau prezentate recent, dar şi de aşteptatele SUV-uri Audi (trei la număr!), BMW (X4) şi Mercedes-Benz (un model pe platforma Clasei A).

Recomandările noastre