Ferrariul lui Gabi Popescu a luat foc de la scurgerea de ulei

Ferrariul lui Gabi Popescu a luat foc de la scurgerea de ulei

Instanţa a admis varianta lansată de expertul român, deşi italienii susţin că autoaprinderea este imposibilă. Avocaţii păgubitului au argumentat cu un incident în care a fost implicat pilotul Massa.

Cazul "Ferrari în flăcări" a părăsit sala de tribunal cu o sentinţă favorabilă fostului fotbalist Gabi Popescu, proprietarul automobilului, şi a ajuns în faza la care învinsul (constructorul italian) pregăteşte contraatacul (apelul).

Cei aflaţi pe margine şi îm pătimiţii de motoare comentează pe forumuri nu neapărat cine a câştigat procesul, ci se declară stupefiaţi de faptul că un bolid de talia "Căluţului Cabrat" a ajuns să ardă precum o căpiţă cu fân, în plină stradă, luând foc aparent fără motiv, având la bord doar 450 de kilometri.

Lipsa unei concluzii privind motivul care a provocat devastatorul incendiu a născut alte polemici. Instanţa a hotărât, săptămâna trecută, ca fostul fotbalist să fie despăgubit cu o sumă care acoperă contravaloarea maşinii, precum şi cu daune morale de 50.000 de euro. Decizia nu este definitivă şi irevocabilă, putând fi combătută.

Patru expertize tehnice

Fiecare parte implicată în proces are propriile versiuni asupra incidentului. Dintre toate, instanţa a admis varianta expertului român angajat de Gabi Popescu. În total s-au făcut patru astfel de expertize, dintre care trei aparţin italienilor aduşi de Ferrari. Specialistul român Alexandru Petrescu a indicat la proces faptul că maşina a luat foc de la o scurgere de ulei.

"Cele patru expertize au scos la iveală scurgerea de ulei, scurgere care nu putea fi voluntară, fiindcă Gabi Popescu n-a umblat la cutia de viteze. Uleiul s-a prelins pe galeriile de evacuare şi s-a făcut autoaprindere. Cei de la Ferrari au spus că nu este posibil aşa ceva, iar expertul român le-a răspuns într-un fel care i-a lăsat mască: «Dacă s-a întâmplat înseamnă că este posibil!».

Ulterior, italienii au susţinut însă, într-un comunicat apărut pe site-ul lor, că maşina lui Felipe Massa a luat foc din aceleaşi motive, pe circuitul de la Valencia. Deci au mai existat astfel de incidente", declară avocatul lui Gabi Popescu, Ionuţ Lupşa, de la casa de avocatură "Vilău şi Miţel". Pilotul brazilian de Formula 1 conducea atunci, în teste, un monopost Ferrari F 150.

Partea italiană a îmbrăţişat teorii cu care spera să-l incrimineze pe Gabi Popescu. Ferrari a pretins că la mijloc ar fi fost o problemă la motor cauzată de utilizarea necorespunzătoare a acestuia (forţarea într-un anumit regim, anume că ex-internaţionalul ar fi condus cu 180 de kilometri pe oră în viteza a doua), apoi a sugerat că s-ar fi umblat la motor. Şi varianta unei greşeli de pilotaj a fost "vânturată", chiar dacă n-a fost susţinută cu tărie.

Italienii: nu cunoaştem motivarea sentinţei

Oficialii de la Maranello continuă să păstreze tăcerea în ceea ce priveşte deznodământul procesului. Replica italienilor se lasă aşteptată, însă aceştia n-au renunţat la lupta în instanţă şi, cel mai probabil, vor face apel la decizia instanţei.

"Nu avem motivarea sentinţei, aşa că nu putem face, încă, niciun comentariu", s-a mărginit să ne transmită Luca Colaianni, de la Biroul de presă al "Căluţului Cabrat". La proces, interesele scu deriei au fost apă rate de firma "Popovici Niţu şi Asociaţii", în timp ce Gabi Popescu a apelat la casa de avocatură "Vilău şi Miţel".

Ilinca Ştefănescu, care a reprezentat tabăra italiană din partea celor de la "Popovici Niţu şi Asociaţii", afirmă că "nu ne interesează să facem declaraţii. Motivarea este în curs de redactare, aşa că este un lucru normal faptul că Ferrari n-a luat la cunoştinţă".

Conform cutumelor juridice, motivarea urmează să fie redactată în termen de aproximativ 30 de zile de la pronunţarea sentinţei.

CONTRAOFERTĂ

N-a acceptat o maşină identică

La cinci zile după ce i-a luat foc bolidul, lui Gabi Popescu i s-a promis de către Ferrari un automobil identic cu cel pe care l-a pierdut în incendiu. Fostul mijlocaş n-a acceptat târgul, speriat că s-ar putea să nu se aleagă cu nimic, pretinde avocatul său: "Nu ne-au convenit termenii înţelegerii. Ar fi trebuit să achităm maşina avariată, singura probă pe care o aveam, şi să le-o dăm celor de la Ferrari. Primeam, în schimb, promisiunea că vom primi o altă maşină. Nu se preciza când. Era doar o promisiune".

<object height="390" width="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vMrEnFS_3Uo?fs=1&hl=ro_RO" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube.com/v/vMrEnFS_3Uo?fs=1&hl=ro_RO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" height="390" width="480"></embed></object>

Ne puteți urmări și pe Google News