În comunicat, familia desfiinţează mai multe concluzii ale raportului Centrului de Investigații și Analiză entru Siguranța Aviației Civile (CIAS). Sunt contestate concluzii cu privire la  testarea motoarelor, care ar fi trebuit să se testeze în starea în care au fost găsite la locul incidentului. Comisia ar fi efectuat operaţiuni de înlocuire a pieselor găsite defecte, fapt care a schimbat radical concluzia finală.

Un alt aspect contestat este cel legat de cauza decesului al Aureliei Ion. Potrivit Raportului, tânăra ar fi murit ca urmare a traumatismului provocat de accident, generat de lipsa centurii de siguranţă. Pe de altă parte, Comisia Superioară Medico Legală a concluzionat total opus faţă de CIAS, iar CIAS a preluat doar în parte din Avizul Comisiei, denaturând cauza decesului.

De asemenea, şi testarea antenei ELT, cea care ar fi trebuit să transmită semnalmente către sateliţi a fost făcută neconformă.

La aproape doi ani de la producerea tragediei din Munții Apuseni, specialiștii CIAS au prezentat raportul final al anchetei în cazul accidentului aviatic în care șiau pierdut viața pilotul Adrian Iovan și studenta Aura Ion.

Concluziile experților arată că vinovăția aparține pilotului Adrian Iovan, care a insistat să zboare în condiții de givraj, iar studenta Aura Ion putea supraviețui dacă purta centura de siguranță.

 

Te-ar putea interesa și: