Aceasta este noua idee din domeniul marketingului turistic a italienilor din Emilia Romagna care, în loc să invite în hotelurile lor VIP-uri, jurnaliști și agenţi de influenţă de diferite tipuri, au decis că cei mai buni garanţi ai produselor lor sunt chiar clienții cu vârste sub 30 de ani, în special cei capabili să navigheze cu agilitate pe rețelele sociale, în special Facebook, scrie corriere.it. Așa s-a născut inițiativa „cea mai frumoasă meserie din lume“: adică două săptămâni gratis pe malul mării în schimbul sarcinii de a ”ilustra” vacanţa pe rețelele sociale.
Ideea de a plăti tineri pentru a arăta cât de frumoasă poate fi o vacanţă la Rimini aparţine asociaţiei Confcommercio, Institutului provincial al turismului, Silb („sindicatul“ localurilor turistice) și altor asociații turistice locale, care au creat o pagină web (www.lavoropiùbellodelmondo.it) pentru a colecta candidaturile celor interesaţi, pagină pe care este prezentat şi regulamentul ”selecţiei”. „Cel mai bun loc de muncă din lume – scriu organizatorii – este singurul job care te plătește pentru a merge în vacanță. Timp de 15 zile, singura ta sarcină va fi cea de a te distra… de dimineața până a doua zi dimineața. Documentându-ţi felul în care îţi petreci zilele cu fotografii, clipuri video, live-uri pe reţelele sociale şi povestind în „jurnalul tău social“ experiențe, curiozități și tot ceea ce se întâmplă în timpul vacanţei tale de lucru”. Pentru a avea acces la acest sejur gratuit, candidatul (cu vârsta sub 30 de ani) trebuie doar completeze un formular online cu datele personale şi alte ”nimicuri” («musai să fie bine informat despre reţelele sociale», aceasta fiind una dintre cele câteva recomandări prescrise) şi să ataşeze un video de prezentare de un minut. „În faza ulterioară -specifică regulamentul – la fiecare 15 zile, o comisie va selecta două persoane”.