F-35, prea multe defecte, prea ca la țară. Lacune „clasificate” găsite de Pentagon

F-35, prea multe defecte, prea ca la țară. Lacune „clasificate” găsite de Pentagon

Încă de anul trecut, Defense News a dezvăluit că mândria forțelor aeriene americane, avionul de generație 5 dezvoltat de Lockheed-Martin, prezenta 13 lacune, clasate CAT-1B, adică susceptibile să aibă „impact” asupra misiunilor. Acum, apar altele.

„Toate aceste probleme, cu excepția câtorva, au scăpat de controlul intens al Congresului și al presei. Altele au fost doar menționate pe scurt în rapoartele observatorilor guvernamentali. Dar majoritatea nu au fost dezvăluite public, ceea ce indică o lipsă de transparență în ceea ce privește cel mai scump și prestigios sistem de arme al Pentagonului”, a criticat, anul trecut, Defense News.

În afara defectelor sistemului ALIS (Autonomic Logistics Information System), un program informatic responsabil cu gestiunea mentenanței și aprovizionării cu piese de schimb, au existat probleme cu presiunea în cabina de pilotaj, de natură să provoace barotraume piloților, de raportări eronate la bord atunci când temperatura exterioară scade la -34 de grade, care ar putea influența performanțele avionului, de afectare a structurii învelișului „invizibil” al aparatului atunci când zboară cu peste 1,2 Mach, de o cameră cu vizionare nocturnă defectuoasă sau de un motor care, pe vreme călduroasă, era susceptibil să nu ofere toată puterea necesară.

Ulterior celor semnalate, biroul Pentagonului însărcinat cu gestionarea programului F-35 a decis să oprească finanțarea sistemului ALIS, care va fi înlocuit cu soft-ul ODIN.

Ne puteți urmări și pe Google News

Iar cinci din cele 13 lacune de categoria CAT-1B au fost reglate, alte cinci fiind clasate într-o categorie de deficiențe inferioară.

În schimb, alte patru noi defecte CAT-1B au fost descoperite, scrie Opex 360. Ceea ce pare surprinzător ținând seama de avansul programului F-35. Și că mai rămân încă șapte deficiențe de rezolvat rapid.

„Biroul programului F-35 Lighting II (F-35 Lighting II Joint Program Office, (sau JPO) este perfect conștient de aceste lacune de categoria 1 și se concentrează pe elaborarea și punerea în practică a unor soluții cât mai rapid posibil”, a informat Pentagonul pentru Defense News.

Cu privire la natura acestor patru noi deficiențe identificate, nu au fost oferite informații. Doar că ele sunt „clasificate”.

Cu toate acestea, JPO a dat asigurări că actualizările software ar trebui să ajute la remedierea rapidă până la sfârșitul acestui an.

Ceea ce, pe fondul crizei Covid-19, pare un termen prea optimist.