„Patru accidente grave, în urma cărora o persoană și-a pierdut viața și alte trei au fost rănite grav, și 25 de accidente din care au rezultat 25 de persoane rănite ușor au fost provocate de trotinetele electrice”, ne-au declarat în EXCLUSIVITATE surse din Poliția Rutieră.

„Ca urmare a acestor incidente grave s-au început demersurile pentru reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice, urmând a se propune schimbarea Codului Rutier”, ne-au declarat sursele citate.

În Spania se circulă cu căști, lumini și asigurare

În timp ce în România circulația cu aceste vehicule nu este încă reglementată, în Spania, „conducătorii” sunt obligați să poarte căști, să aibă lumini și asigurare. În Australia, sunt interzise, iar autoritățile discută de o perioadă de probă, în anumite zone, doar pentru cei care au permis auto. În Franța, circulația cu trotinete pe trotuare este interzisă, iar în Germania cetățenii trebuie să aibă asigurare obligatorie.

Nemții circulă beți pe trotinetele electrice

Berlinezii care circulă cu trotinete electrice se deplasează adeseori în stare de ebrietate şi au provocat deja peste 60 de accidente, în contextul în care aceste vehicule au fost autorizate să circule pe străzi doar de trei luni. Autoritățile din Berlin au înregistrat deja 74 de accidente, în urma cărora 16 persoane au fost rănite grav.

Principalele cauze ale acestor accidente au fost erorile de conducere, deplasarea ilegală pe trotuare şi consumul de alcool. În 65 dintre cele 74 de cazuri, vina a aparţinut conducătorilor de trotinete electrice. Poliţia din Berlin a oprit 87 de persoane care circulau cu trotinete electrice, constatând că în 65 de cazuri „șoferii” consumaseră alcool.