Perioada monitorizată este iulie-septembrie 2016, luni de vară când presa întreagă a înregistrat o scădere. Conform ultimelor cifre de difuzare, situația se prezintă astfel: față de valul precedent (aprilie- iunie 2016), Evenimentul zilei a înregistrat o scădere a vânzărilor (-1.3%) și a tirajului (-2%), dar cu toate acestea rămâne pe primul loc, cu un tiraj de 16.582 de exemplare zilnic. Romania Liberă și Jurnalul Național și-au scăzut de asemenea tirajul. Cotidianul Adevărul este singurul în creștere, însă doar cu 43 copii. Vânzări sub 10.000 de exemplare au înregistrat Adevărul (locul 3), cu 8.094 de exemplare vândute, urmat de Jurnalul Național, 3.823 de exemplare vândute.

Pe segmentul publicațiilor de business, în ceea ce privește vânzările, Capital, cu – 9%, are cea mai mică scădere, comparativ cu Ziarul Financiar (- 20%) și Business Magazin (- 28%). În top, Ziarul Financiar rămâne pe primul loc, la o distanță de numai 155 copii vândute în plus față de Capital.

Creștere în online

Cât privește traficul online, statistica BRAT arată că siteul evz.ro a avut, în luna noiembrie, anul curent, 22.837. 914 de afișări, cu 6.383.678 de vizite (cu 300.000 mai mult față de luna precedentă) și 2.683.350 de unici, în creștere față de luna octombrie. În topul național, site- ul evz.ro a depășitgândul. info, în ceea ce privește numărul de afișări (11.536.006). Situația se repetă și în cazul ziare. com, care a înregistrat în luna noiembrie 22.469.914 de afișări, mai puține decât evz. ro. În top, evz.ro s-a clasat după adevărul.ro, care a înregistrat 27.326.272 de afișări.