Afectată grav de sancțiunile americane, Huawei a vândut în al treilea trimestru „doar” 51,7 milioane de telefoane, ceea ce înseamnă o scădere cu 23% la nivelul întregului an.

În același timp, rivalul sud-coreean Samsung a vândut 80,2%, cu 2% mai mult la nivel de un an, devenind noul lider mondial în domeniu, arată un studiu realizat de Canalys și citat de AFP.

În colimatorul lui Trump

Huawei a intrat în colimatorul președintelui Donald Trump, care a acuzat-o de spionaj în beneficiul regimului comunist de la Beijing.

Din acest motiv, compania chineză a fost pusă anul trecut pe lista neagră pentru a o împiedica să aibă acces la tehnologii americane indispensabile telefoanelor sale.

Din luna septembrie, Huawei nu își mai poate instala pe telefoanele din vârful gamei noile cipuri Kirin, pe care grupul nu are capacitatea de a-i produce singur.

În plus, Huawei nu mai are acces nici la ultimele modernizări ale Android, sistemul de exploatare al Google, care este prezent în proporție dominantă pe telefoanele mobile din toată lumea.

Chinezii peste tot

Dificultățile în care se află Huawei par să fie în beneficiul rivalului său, Xiaomi.

„Xiaomi și-a asumat riscul de a-și stabili obiective de producție înalte și acest lucru a adus roade”, afirmă Mo Jia de la Canalys.

Drept urmare, producătorul chinez a vândut 47,1 de milioane de telefoane mobile, cu 45% la nivelul unui an, în perioada iulie-septembrie, în ciuda unei cereri mondiale în scădere cu 1% în raport cu al treilea trimestru din 2019.

„Există o paralelă între Xiaomi, care a produs 14,5 milioane de aparate în plus, și Huawei, care a produs cu 15,1 milioane mai puțin”, explică Mo.

Întemeiată în 2010, Xiaomi a cunoscut o dezvoltare fulgerătoare în ultimii ani, propunând aparate de vârf de gamă însă la prețuri convenabile, pe care le-au vândut mai ales online.

Cvasi-necunoscută în străinătate, până acum cinci ani, Xiaomi era ținta ironiilor din cauza produselor sale care copiau iPhone-urile Apple.

Dar iată că Apple cade sub Xiaomi, pe locul patru ca producător mondial de telefoane mobile, cu 43,2 milioane de aparate vândute în al treilea trimestru, deși această cifră reprezintă o creștere de 1% la nivel de un an.

Vivo și Oppo, alte două companii chineze, ocupă respectiv locurile cinci și șase în clasamentul mondial.