Toyota Avensis este modelul japonez de clasă medie cu cea mai rotundă şi eficientă gamă turbodiesel. Honda Accord "se mulţumeşte" cu cele mai bune vânzări.
Automobilele japoneze nu au excelat niciodată graţie ofertei turbodiesel ci, mai degrabă, prin fiabilitatea pusă serios la îndoială (obiectiv sau nu) în ultima vreme.
Patru modele nipone de clasa medie - Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda6 şi Subaru Legacy - se luptă să abată atenţia românilor de la TDI-ul nemţesc sau dCi-ul francez.
Spre deosebire de concurenţii direcţi, Mazda6, Honda Accord şi Subaru Legacy, Avensis le oferă clienţilor posibilitatea de a alege între două motoare alimentate cu motorină - unul de 2.0 litri (cel mai economic, dar şi cel mai puţin poluant din această subcategorie - potrivit datelor oficiale) şi altul de 2.2 litri.
Suplimentar, sunt propuse patru niveluri de echipare - situaţie care se mai întâlneşte în cadrul gamei Mazda6. Cel mai mic motor turbodiesel din segment - cel de 2.0 litri de la Toyota - nu are însă şi cel mai scăzut preţ de achiziţie (22.869 de euro cu TVA inclus). Pentru numai 579 de euro, această poziţie îi revine celei mai puţin puternice versiuni Mazda6 (22.290 de euro).
Vânzări în primul semestru
Rezultatele reale de vânzări contabilizate de APIA arată, totuşi, că Honda Accord (cu un singur motor - de 2.2 litri - şi numai două echipări disponibile) depăşeşte lejer Avensis, Mazda6 şi Legacy.
Astfel, în primul semestru, Honda a comercializat 149 de unităţi Accord (dintre care 51 turbodiesel), Toyota - 69 de unităţi Avensis (43 turbodiesel), Mazda - 38 de unităţi Mazda6 (11 turbodiesel), iar Subaru (cea mai scumpă opţiune, dar şi singura care beneficiază de tracţiune integrală şi motor boxer, cu cilindri dispuşi opus-orizontal) - numai 9 unităţi Legacy (cu o singură maşină care trebuie alimentată cu motorină).
ETICHETA
Modele japoneze de clasă D echipate cu motoare turbodiesel