Dominic n-a făcut nimic. Cât a durat până s-a digitalizat Primăria din Timișoara

Dominic n-a făcut nimic. Cât a durat până s-a digitalizat Primăria din Timișoara Dominic Fritz. Sursa foto: Arhiva EVZ

Cu ocazia inaugurării portalului digital al Primăriei Timișoara a avut loc o ceremonie la Cinema Timiș. La acest eveniment, printre invitați s-a aflat și Dominic Fritz, primarul Timișoarei, dar și câțiva tineri ce și-au exprimat părerea despre edilul orașului. 

Un grup de tineri, conduși de Adrian Lulciuc, liderul consilierilor locali PNL Timișoara, au purtat tricouri cu mesajul „Dominic n-a făcut nimic”.

„Dominic n-a făcut nimic”

Acest lucru a intrat în atenția primarul, care cerut publicului un rând de aplauze pentru tineri.

„Felicitări. Știu că nu e ușor pentru candidatulvostru. Am reușit să vă fac să veniți aici. Adevărul este că în acest domeniu Dominic n-a făcut nimic”, a transmis Dominic Fritz tinerilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ulterior, aceștia au părăsit sala.

Fritz a recunoscut faptul că el n-a făcut nimic cu privire la portalul digital abia prezentat. Acesta a spus că a fost în totalitatea meritul unei echipe de voluntari din cadrul mai multor firme de IT din Timișoara.

Întrebare de baraj pentru Dominic Fritz: cât durează digitalizarea unei primării

Totuși, digitalizarea Primăriei din Timișoara se tot face din 2021. Există unele comunicări oficiale în care se vehiculează anumite contracte și sume plătite de primărie, unele și din fonduri europene nerambursabile.

În ceea ce privește acest portal unic online, primarul declara anul trecut în luna octombrie că acești voluntari, „eroii digitalizării”, după cum „stimabilul edil” a spus, lucrează gratis pentru primărie. Argumentul său a fost unul extrem de „bun”: primăria nu are bani pentru a plăti salarii competitive precum cele din IT.

Ei bine, replica edilului „Acum tot semnez ca primarul, dar cu un singur click” este, se poate spune fără sens.

Digitalizarea nu înseamnă un singur click. Conform renașterea.ro, codul administrativ impune utilizarea unui suport tipărit pentru cele mai multe dintre documente, lucru ce este realizat de un departament dedicat din primărie. Lucru pe care primarul, se poate sau nu, să-l fi aflat în anii ce au urmat, că totuși, în trei ani poate i-a dat cineva un sfat.

La finele anului 2021, Primăria din Timișoara lansa o licitație pentru a cumpăra un sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Conform reprezentanților primăriei, durata de implementare a contractului era de 6 luni, iar valoarea acestuia se ridica la 910.000 de lei.

Un an mai târziu în 2022, aceeași primărie a primit o finanțare din fonduri europene nerambursabile. Suma se ridica la 4 milioane de lei. Acești bani erau destinați construirii unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația locală. De asemenea, atunci era vizată și digitalizarea arhivelor primăriei.

Dragostea durează trei ani, la fel și digitalizarea

Nici anul 2023, nu a fost sărit de tema digitalizării. Atunci, în luna februarie, primărie a lansat o licitație de cumpărare a serviciilor digitale. Acestea vizau realizarea și implementarea tot a unui portal unic tot între cetățeni, firme și primărie.

O lună mai târziu, reprezentanții administrației locale tot facilitau relația cu clienții online.

„Facilitarea relației cu cetățenii, prin digitalizare, este o prioritate a administrației timișorene, care dorește creșterea ofertei de servicii municipale online. Ținta este de reducere a decalajului dintre serviciile online oferite de primărie și cele din mediul privat, astfel încât timișorenii să aibă la dispoziție posibilitatea de a-și rezolva problemele apelând la mijloace electronice, fără a se mai deplasa la sediul instituției”, transmiteau la acea vreme aceștia.

De asemenea, ei au ținut să menționeze că este în desfășurare un proiect în valoare de 4 milioane. Până acum, aceste investiții ce au vizat digitalizarea primăriei s-au ridicat la peste 10 milioane de lei.

Totuși, Fritz a făcut ceva. S-a lăudat. Cu ce? Cu munca gratis pe care o fac „eroii digitalizării” pentru că nu-i așa, Primăria nu are fonduri.  Într-un final a reușit. Da, chiar a făcut ceva. A ținut un discurs în timpul ceremoniei de lansare a portalului unic.

Portalul online unic pentru Primăria din Timișoara

Acest portal ce a fost lansat miercuri este unul online unic care va ajute cetățenii să acceseze mai ușor serviciile gestionate de administrația locală. Astfel, oricine va dori să depună formulare și solicitări  le poate completa ți trimite online.

Pentru a vedea dacă funcționează acest portal, un experiment s-a făcut pe eliberarea autorităților de comercializare a mărțișoarelor. Conform primarului din 400 de cereri, la ghișeul primăriei au fost prezenți doar 15 persoane, ce au fost ajutate de angajați.

"La fel s-a întâmplat chiar şi la Evidenţa Populaţiei, unde acum toate programările se fac online, dar pentru cei care nu pot să folosească online-ul, avem un ghişeu separat şi specific, unde dacă sunt urgenţe sau dacă eşti o persoană cu o dizabilitate sau în vârstă, poţi să mergi la acest ghişeu special”, a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.