Pe fondul tensiunilor ridicate dintre Federația Rusă și SUA, liderul de la Kremlin a luat decizia de a renunța la serviciile companiei americane de PR, Ketchum, cu care administrația de la Moscova avea un contract încheiat acum nouă, potrivit CNN.
"Am decis să nu prelungim contractul din cauza isteriei antiruseşti, a războiului informatic care continuă. Dacă cheltuieşti o mulţime de bani pe comunicare, vrei să dea roade, şi nu este posibil în acest mediu plin de ură", a explicat Dmitri Peskov, purtător de cuvânt al Kremlinului, pentru postul american de televiziune.
La rândul lor, reprezentanții Ketchum au anunţat că nu mai reprezintă Rusia în Statele Unite sau Europa, dar că vor păstra un birou la Moscova.
În 2006, înaintea summit-ului G8 de la Sankt Petersburg, Rusia a angajat compania americană pentru a-i gestiona relația cu presa din Occident.
Potrivit unor documente depuse la Departamentul american de Justiție, Ketchum a facturat Moscovei aproape 30 de milioane de dolari pentru serviciile pe care i le-a oferit în cei nouă ani, iar cel mai mare succes a fost publicarea, în 2013, a unui material de opinie, controversat, în The New York Times, semnat de Putin.