Pentru români, netul înseamnă Facebook și Instagram, iar informația e culeasă în principal de la televizor. Eurostat arată că doar 40% din populația activă a țării se informează de pe Internet, ceea ce reprezintă ultimul loc la nivelul UE. Surprinzător, Italia e penultima, iar Bulgaria, cu 45%, antepenultima.

Chestionați în legătură cu utilizarea Internetului, peste 60% dintre români au răspuns „pentru rețelele sociale”.

De departe, nordicii rămân cei mai activi cititori pe net. 82% dintre danezi culeg informații din mediul online, iar finlandezii țin aproape, cu 81%. Suedezii au ajuns și ei la un procent de 80%.

Și, totuși, nu se poate spune că românii nu-s familiarizați cu Internetul. Eurostat a demonstrat că 75% din populația țării (cu vârsta peste 16 ani) a folosit Internetul în ultimele trei luni! Cei mai activi sunt locuitorii din vestul României (92%) și cei din Capitală (90%).

Pe de altă parte, românii cu vârste între 55 și 74 de ani sunt ultimii în Europa la folosirea Internetului – sub 60% dintre ei s-au „plimbat” măcar o dată prin spațiul virtual.

Conform unui studiu de piață al INS, pentru știri și alte informații, românii preferă televiziunile.