De tot râsul. Planurile podului de la Cernavodă s-au pierdut. Consecințele sunt foarte grave

De tot râsul. Planurile podului de la Cernavodă s-au pierdut. Consecințele sunt foarte gravesursa foto: You Tube

Ministerul Transporturilor este într-o situație jenantă, după ce planurile de construcție ale podului de la Cernavodă au fost pierdute.

De mai multe luni, lucrătorii din cadrul CNAIR, încearcă să descopere, în arhive, unde au fost rătăcite, planurile de construcție ale Podului rutier/feroviar de la Cernavodă. Informația, șocantă, a fost prezentată de jurnalistul Radu Tudor.

Într-un material publicat pe blogul său, jurnalistul explică de ce situația este critică și care sunt consecințele pierderii planurilor.

Podul de la Cernavodă, de peste Dunăre, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv grinzi cu zăbrele și viaduct. Acesta traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul de la Fetești, face legătura dintre orașele Fetești și Cernavodă, între regiunile Dobrogea și Muntenia.

Articolul postat de Radu Tudor

„Reabilitarea părții rutiere a Podului de la Cernavodă a început anul trecut și se află la jumătatea lucrării. Sensul de mers Constanța-București de pe traseul A2 a fost asfaltat, sensul invers nu. Lucrările sunt oprite, plățile întârziate.

Anumite lucrări de consolidare, ce trebuie făcute conform planurilor originale, nu pot fi continuate din cauza pierderii documentelor și a modului extrem de greoi și incompetent cu care tratează situația cei de la CNAIR

Între timp, CNAIR a luat încă o decizie proastă: a început reabilitarea podului Borcea/Fetești. Același constructor a început reabilitarea, fără să finalizeze lucrarea la cel de la Cernavodă

Situația devine extrem de complicată pentru că între cele 2 poduri sunt doar câțiva kilometri, iar circulația este deviată în anumite zone pe amandoua și deja se formează cozi în zilele aglomerate.

sursa foto. EVZ

Traficul va deveni un coșmar

Începând cu luna mai, traficul înainte și între cele două poduri va fi cel mai mare coșmar rutier din România. În loc să faci 2 ore până la / de la mare, cozile infernale vor dublă, cel puțîn, timpul de parcugere a traseului. Dacă CNAIR era o companie responsabilă, până azi trebuiau terminate lucrările la Cernavodă, iar până în luna mai la Borcea/Fetești.

Situația devine și mai complicată pentru că podul de la Cernavodă, ale cărui planuri originale nu se mai găsesc, este și un obiectiv strategic într-un oraș cu centrală nucleară, nod important rutier și feroviar spre Portul Constanța și vara, spre Litoral, pentru 1 milion de români în 4 luni de sezon, asigura traversarea peste Dunăre.

Vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu trebuie să dispună urgent o anchetă la CNAIR, să ceară sancționarea drastică a responsabililor acestei situații fără precedent și să impună finalizarea reabilitarilor rutiere pe cele 2 poduri până la 1 iunie. În caz contrar, A2 va fi coșmarul românilor la vara. Adică peste doar câteva luni”, a scris jurnalistul Radu Tudor pe blogul său.

Ne puteți urmări și pe Google News