De ce se dau în vânt românii după telenovelele turcești
- Anca Simionescu
- 4 septembrie 2014, 00:00
După succesul extraordinar al lui „Suleyman Magnificul - Sub domnia iubirii” (difuzat de Kanal D, joi și vineri), ce a adunat milioane de fani în fața micului ecran, Kanal D dă din nou lovitura cu un serial turcesc, „Trădarea”, (difuzat de Kanal D, luni și marți) ce reușește să ajungă în doar câteva săptămâni de la lansare pe primul loc în topul audiențelor, pe intervalul ora 20:00-22:15, cu rating de 5,8%.
„Serialele turcești sunt vândute în lumea întreagă, iar, de curând, mai exact în urmă cu un an, a fost cucerită și America Latină, locul unde s-au născut telenovlele.
Serialul „1001 de nopți” a fost premiat pentru cel mai vizionat program în Chile. Atuul cel mai mare al serialelor turcești este producția. Fiecare episod în parte este tratat ca un film de lung metraj și asta se poate observa foarte ușor.
Așa se explică și bugetele folosite în producție. În cazul „Trădarea”, un episod a costat 200.000- 300.000 de euro, iar Suleyman a avut episoade care au costat și 600.000 de euro”, a spus Ilcnur Agop, Production Content Manager Kanal D.
Rating și costuri mici
Rețeta câștigătoare a fost preluată și de ProTV, ce și-a prezentat în grila de toamnă serialul turcesc „Karagül” („Trandafirul negru”). „Serialele americane, de rețea, din clasa CSI, costă în jur de 1,5 milioane de dolari. Acest buget de producător se reflectă în prețul de achiziție al televiziunii, care este evident foarte mic la producțiile turcești. În piețe mai puțin dezvoltate, ca aceea din România, aceste socoteli contează, mai ales că serialele americane nu fac rating foarte bun nicăieri în lume. Ultima dată când am fost la Cannes, la MIPCOM, singura producție americană de succes era „Dr. House”. Deci, din punct de vedere comercial, achiziția de seriale turcești are foarte mult sens, ca și cea de filme coreene. În plus, intuiesc că deal-urile din România și țări altele decât Turcia sunt foarte bune, fiindcă e vorba de produse care și-au îndeplinit deja obiectivele de business în țara-mamă, care are o piață de publicitate destul de mare - în jur de două miliarde, dintre care unu, cheltuieli în TV”, a explicat Iulian Comănescu, analist media.