Daniel David: Predăm mult, prost şi foarte centralizat

Daniel David: Predăm mult, prost şi foarte centralizatSursa foto: Arhiva EVZ

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că, în momentul în care a supus dezbaterii planurile-cadru pentru învățământul liceal, a subliniat că în România se predă „mult, prost și foarte centralizat”.

David: 50% din elevii de clasa a XIIa prezintă o formă de analfabetism funcțional

Daniel David a menționat că este inacceptabil ca, în clasa a XII-a, aproape 50% dintre elevi să prezinte o formă de analfabetism funcțional în domeniul numerației. „Este inacceptabil pentru o școală. Te întrebi: ce face școala?”, a adăugat acesta.

„Este clar că nu arată bine, eu am şi spus acum când am pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, am spus că mie mi se pare că noi predăm mult, prost şi foarte centralizat. Şi ar trebui să gândim ce facem, pentru că este inacceptabil în clasa XII-a să ai spre 50% oameni care au această formă de analfabetism funcţional în zona numeraţiei.

Este ceva de neacceptat pentru o şcoală. Te şi întrebi: ce face şcoala? Ca să nu mai spun că sunt nişte rezultate pe care cred că o să le discut în spaţiul public în această perioadă, de testare a competenţelor adulţilor. Nu este PIAC-ul (The Programme for the International Assessment of Adult Competencies - n.r.), este testul alternativ de la UNESCO şi, şi acolo, testându-i pe cei care au ieşit din şcoală, adulţi, scorurile arată tot rău în zona de afectare funcţională.

Noi avem un număr cu două cifre în timp ce media internaţională în zona respectivă este o cifră”, a afirmat Daniel David, ministrul Educaţiei, la prezentarea rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică.

David: Foarte puţini profesori transferă competenţe în activităţile lor educaţionale

El a afirmat, în același context, că doar un număr redus de profesori reușesc să transfere competențele în activitățile lor educaționale.

„Trebuie să ne gândim foarte serios ce facem în şcoală, de fapt, când ai astfel de rezultate. Eu mereu am spus că, deşi teoretic toţi declarăm că vorbim despre competenţe şi încercăm să transferăm competenţe, adevărul este că foarte puţini transferă competenţe în activităţile lor educaţionale.

Pentru că competenţa ar însemna, nu în momente diferite, ci în momentul când vorbeşti despre un lucru să duci cunoştinţele declarative, adică ce ştii să spui, cunoştinţele procedurale, adică ce ştii să faci cu acel lucru în zona de curriculum şi în zona de viaţă şi care sunt valorile, de ce e important să înveţi acest lucru.

Şi rareori avem profesori şi aceia sunt profesorii buni, iubiţi de obicei de copii sau de elevi, care atunci când vorbesc despre... după ce l-ai ascultat pe un profesor bun vorbind despre un lucru, ştii şi ce să spui, ştii şi ce să faci cu acele lucruri, fie curricular, fie ca aplicabilitate în viaţă, ştii şi de ce e important să ştii acele lucruri”, a mai spus ministrul.

Daniel David, despre profilul psihocultural al României la 105 de la Marea Unire

Sursa foto: Facebook Universitatea Babeș Bolyai Cluj Napoca

Ministrul Educației: Lucrurile arată mai bine în zona matematicii în învăţământul primar

El a susținut că școala distorsionează modul în care sunt tratați copiii, iar în loc să le ofere ajutor, se ajunge la astfel de rezultate la testări.

Daniel David a menționat că, în domeniul matematicii din învățământul primar, situația este mai favorabilă, însă în această arie a avut loc o reformă în 2013.

„S-a făcut o reformă a curriculumului: plan-cadru, programe, manuale, training-ul profesorilor pentru învăţământul primar, cred că în 2013. Ne uităm la TIMSS (Tendinţe în Studiul Internaţional al Matematicii şi Ştiinţelor - n.r.) şi vedem că în momentul ăsta la TIMSS, pe învăţământul primar, stăm bine. (...) Lucrurile arată mai bine în zona matematicii în învăţământul primar (...).

Deci testul este validat şi în această perspectivă. În zona gimnaziului, la matematică este o uşoară creştere din câte ştiu la TIMSS, este o scădere la ştiinţe, nu mult, dar avem o scădere acolo, şi acolo am avut o reformă curriculară în 2017.

Poate că procentul ăsta de 50%, 47-48%, reuşim să-l reducem cu această reformă curriculară la nivel de liceu, pe care am început-o, să vedem ce se va întâmpla şi lumea trebuie să înţeleagă că planurile-cadru reprezintă doar un punct de start”, a declarat ministrul Educaţiei.