În august, s-au înregistrat la nivel european 19.451 de înmatriculări pentru Duster, o creștere de 10,8% comparativ cu aceeași lună a anului anterior. Singurul model care l-a depășit în vânzări este Volkswagen Golf (26.411 unități înmatriculate), ale cărui vânzări au scăzut cu 23,6% – explicația fiind că doritorii și-au amânat achiziția în așteptarea lui Golf VIII .

Top 5 al lunii august a fost completat de VW T-Roc (18.262 de unități înmatriculate), urmat de Dacia Sandero (17.764 de unități) și Volkswagen Polo (16.692 de unități). În ciuda faptului că Dacia și Volkswagen au ocupat primele cinci poziții în clasamentul vânzărilor, marca românească se situează pe poziția a noua în clasamentul brandurilor – asta deoarece gama Dacia este foarte puțin variată.

Diversificarea gamei ar fi, deci, una dintre acțiunile cu foarte mare impact pentru brandul românesc, iar un model hibrid ar fi probabil cea mai bună dintre posibilele alegeri următoare. Asta mai ales în contextul noilor reglementări ale UE privind poluarea, care vor intra în vigoare începând de anul viitor. Spre exemplu, vânzările Dacia din Franța – cea mai importantă piață externă – din pricina penalizărilor financiare pe care statul francez le va impune.

Nu știm când își va găsi loc un hibrid în gama Dacia, însă știm că în 2020 se va lansa noul Sandero, un model cu mult îmbunătățit comparativ cu generația actuală și, deci, un as în mâneca Dacia la capitolul oferte atractive pentru clienții europeni.