Dacia face furori la export, dar scade pe piaţa românească

Dacia face furori la export, dar scade pe piaţa românească

Vânzările Dacia au crescut cu 13,3% la nivel global în primul semestru, la 127.276 de vehicule, consemnând astfel cea mai bună evoluţie procentuală dintre mărcile grupului Renault în perioada analizată.

În acelaşi timp însă, vânzările Dacia pe piaţa românească au scăzut cu aproape 12%, de la 51.312 unităţi comercializate în primele şase luni ale anului trecut până la 45.852 de unităţi în prima jumătate a acestui an, reiese din datele companiei.   Exporturile au atins aproape două treimi din totalul vânzărilor Dacia, iar cele mai bune rezultate au fost consemnate în Franţa, Germania şi Algeria.   Astfel, după prima parte a lui 2008, piaţa românească mai înseamnă doar un sfert din vânzările totale ale Dacia, în timp ce anul trecut depăşeau 50%. Dacia rămâne totuşi liderul pieţei auto autohtone, cu o cotă de piaţă de 28%.

Românii cumpără berlină, străinii - break

Românii au rămas fideli modelului Logan berlină, aflat în al patrulea an de comercializare, în timp ce străinii au preferat breakul.

În primele şase luni s-au vândut în România 30.265 de Loganuri berlină şi 9.244 de unităţi de Logan MCV. În clasament urmează Logan VAN cu 3.199 de unităţi, Logan Pick- Up, cu 2.168 de unităţi şi Sandero, lansat la începutul lunii iunie, cu 952 de unităţi. Modelul Sandero a înregistrat 5.100 de comenzi până la sfârşitul lunii iunie.

Loganul MCV a fost cel mai bine vândut model Dacia în străinătate, cu aproape 50.000 de unităţi comercializate. Chiar şi aşa, Loganul berlină s-a vândut mai bine în afară (cu 32.347 de unităţi) decât în ţară. Circa 540 de Sandero au fost deja vândute în Europa.

Alături de Portugalia, unde livrările de vehicule Dacia au început de câteva luni, ţările scandinave vor completa în a doua jumătate a anului lista pieţelor de export ale constructorului auto de la Mioveni. Încă nu economisim benzină

Potrivit directorului comercial al Dacia Renault şi Nissan în România, Jacques Daniel, piaţa auto locală nu va scădea, în pofida scumpirii benzinei. „Pot anticipa însă că oamenii se vor orienta către motoare de capacitate cilindrică mai mică şi care să consume mai puţin“, a spus Daniel.

În acelaşi timp, românii vor începe să renunţe la anumite deplasări cu maşina în timpul săptămânii, dată fiind şi aglomeraţia, şi vor alege să utilizeze automobilul mai mult în weekend, iar numărul de kilometri parcurşi anual va scădea simţitor, potrivit oficialului Dacia.

Ne puteți urmări și pe Google News