Evenimentul Zilei > International > Cum au reușit Statele Unite să dețină un avantaj pe cale aeriană ?
Cum au reușit Statele Unite să dețină un avantaj pe cale aeriană ?

Cum au reușit Statele Unite să dețină un avantaj pe cale aeriană ?

Forțele aeriene și Northrop Grumman modernizează Global Hawk cu o stație nouă de control la sol. Noul sistem de comandă și control al stației terestre este destinat să inițieze noi metode de reducere a latenței și de accelerare a atacurilor, oferind o bază pentru îmbunătățirea detectării și pentru rezoluția imaginii, care ar permite interfața dintre un om și o mașinărie, dotată cu inteligență artificială.

Realizările aduse de Hawk

Noul sistem de control pentru aeronava fără pilot încorporează noi afișaje ale cabinei și tehnologii care întăresc securitatea cibernetică. Autonomia sporită și capacitatea de a colecta, prelucra, analiza și transmite rapid volume masive de informații, dezvoltă o bază de date care ajută la compararea datelor, la efectuarea analizelor, la rezolvarea problemelor și la identificarea momentelor relevante.

Global Hawk caută într-o singură misiune de patruzeci de ore, ținte inamice, având capacitatea de a monitoriza antrenamentul și de a stabili activitățile potențialilor adversari. Global Hawk găsește și transmite detalii importante de direcționare, motiv pentru care ar putea fi pregătit pentru un război care aduce amenințări reale, împotriva unui adversar avansat din punct de vedere tehnologic.

În ultimii douăzeci de ani, Global Hawk a zburat trei sute de mii de ore, putând continua așa până în 2040. Vârsta medie a Global Hawk este de opt ani. Producătorii Northrop au declarat că materialele folosite permit aeronavei să zboare zeci de mii de ore.

Hawk face față unor misiuni complicate

Rațiunea din spatele modernizării Global Hawk se bazează pe ajustările tehnologice care pot permite unei aeronave fără pilot, de dimensiuni medii, să aducă avantaje în cazul unui posibil război. Capacitatea sa de a zbura la o înălțime mai mare, îi permit să desfășoare misiuni cu risc ridicat în zone în care avioanele de dimensiuni mici, ar putea fi vulnerabile, din cauza apărării aeriene inamice sau a războiului electronic. Tehnologia senzorilor se schimbă, ceea ce înseamnă că sistemele hardware sunt capabile să îmbunătățească rezoluția imaginii și să extindă intervalele de detectare a aeronavelor.

Global Hawk a dezvoltat tehnologie și pentru varianta maritimă a aeronavei fără pilot, numită MQ-4C Triton. Fiind configurat cu senzori maritimi special configurați și cu capacitatea de a modifica altitudinea în condiții meteorologice nefavorabile, Triton este destinat să completeze tehnologia de supraveghere a Global Hawk, a spus National Interest.

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.