Crezi în Moş Crăciun? Peste jumătate dintre români spun că DA!
- Ana Bâtc ă
- 7 decembrie 2011, 16:23
Mai mult de jumătate dintre români cred în Moş Crăciun. Cel puţin aşa reiese dintr-un sondaj derulat de Liberty Center pe un eşantion de 1167 de persoane cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani.
Astfel, 55,78% dintre românii chestionaţi au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun?". Printre motivele invocate pentru a-şi justifica alegerea se numără faptul că moşul le aminteşte de perioada copilăriei, dar şi pentru că este un motiv de bucurie şi un prilej de a-şi exprima sentimentele frumoase faţă de persoanele dragi.
"Asociat cu perioada copilăriei, cu momentele petrecute alături de familie şi cu ideea de speranţă, Moş Crăciun rămâne unul dintre cele mai puternice simboluri ale Crăciunului la români", spune Mihaela Ciceu, managerul relaţiei cu clienţii la Liberty Center.
Conform rezultatelor, femeile cred în Moş Crăciun într-o mai mare măsură decât bărbaţii. Astfel, din totalul celor care au răspuns afirmativ la întrebarea "Crezi în Moş Crăciun? " (651 de persoane de toate vârstele), 56,2% e reprezentant de persoane de sex feminin şi doar 43,7% sunt persoanele de sex masculin.
La ce cadouri de Crăciun visează românii
În paralel, au fost chestionaţi 1.477 de respondenţi cu vârste cuprinse între 10 şi 60 de ani, cu privire la cadourile pe care ar vrea să le primească de la Moş Crăciun anul acesta. Conform rezultatelor, majoritatea românilor au răspuns că îşi doresc gadgeturi de ultimă generaţie (28,23%), dar şi vacanţe în străinătate (23,29%).
De pe lista de cadouri la care râvnesc românii nu lipsesc nici hainele şi accesoriile: 13,47% dintre cei care au răspuns la sondaj şi-au exprimat dorinţa de a primi astfel de daruri.
Surprinzător sau nu, bijuteriile sau parfumurile scumpe nu ocupă un loc fruntaş în clasamentul obiectelor dorite sub brad, doar 4,54% dintre respondenţi dorindu-şi astfel de cadouri. Nici cărţile nu se bucură de o soartă foarte bună, obţinând un procent de numai 3,52%. Alte cadouri menţionate de români includ aparaturi electrocasnice, obiecte de decoraţiuni interioare sau daruri de lux, precum maşini străine. Studiul a fost derulat ca parte a campaniei promoţionale de sărbători "Eu cred în Moş Crăciun", desfăşurată în perioada 1-23 decembrie la Liberty Center.