Evenimentul Zilei > Economie > Cosmeticele din Transilvania, vedete la export
Cosmeticele din Transilvania, vedete la export

Cosmeticele din Transilvania, vedete la export

Cremele și săpunurile produse în România se vând cu succes în străinătate, chiar dacă pe piața internă trebuie să facă față reprezentate de multinaționalelor

Pe timp de criză, consumatorii renunță la achiziția unor bunuri de care consideră că se pot dispensa. Chiar și în aceste condiții, doi mari producători locali de cosmetice, Farmec și Cosmetic Plant, au reușit să facă profit în ultimii trei ani, mai ales că o bună parte din vânzări s-au realizat pe piețe externe, cum sunt cele vest și sud-europene, Canada sau Orientul Mijlociu.

Strategie de export

De peste patru decenii, Farmec și-a construit o rețea de distribuție în 30 de țări. „În ultimii patru ani, am reușit să ne dublăm vânzările la export. Ca strategie de export, intenționăm să ne creștem comerțul online, să dezvoltăm colaborarea cu partenerii actuali și să găsim noi parteneri în zone neacoperite deocamdată”, ne-au declarat reprezentanții companiei clujene. Anul trecut, firma a derulat afaceri în valoare de peste 138 milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2012. La această majorare a cifrei de afaceri au contribuit exporturile. Totodată, și numărul angajaților s-a mărit, ajungând la peste 600.

Însă, deși cifra de afaceri s-a majorat cu peste 10% în 2012 și 2013, profitul s-a redus ușor, la peste 7,34 de milioane de lei anul trecut. Recent, a fost deschis un maga zin de brand în Grecia.

Capacitatea de producție sporită

Și alt producător clujean, Cosmetic Plant, a reușit să își rotunjească afacerile anul trecut, valoarea netă a acestora fiind de peste 7 milioane de lei. Totodată, criza financiară și-a pus amprenta pe profitul societății, care a scăzut cu aproape un milion de lei în 2013, comparativ cu 2011. Însă, capacitatea de producție, de 1,5 milioane de produse pe an, a fabricii de la Cluj, unde lucrează 29 de angajați, va fi mărită în această toamnă, fapt care va contribui la creșterea cifrei de afaceri cu circa 10%, potrivit reprezentanților com paniei. Rezultatele pozitive ale celor doi mari producători de cosmetice din țară se datorează exporturilor către piețe ca Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Austria, Grecia, Germania, Italia, Canada, Irak, Kuwait, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan sau Japonia.

Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: