Ne întoarcem în COMUNISM? Guvernul va REINTRODUCE proiectul care l-a FĂCUT CELEBRU pe CEAUȘESCU. Cine sunt cei VIZAȚI

Ne întoarcem în COMUNISM? Guvernul va REINTRODUCE proiectul care l-a FĂCUT CELEBRU pe CEAUȘESCU. Cine sunt cei VIZAȚI

Conform unui proiect pregătit la nivel guvernamental, pentru a raționaliza consumul de carburanți în cazul unei eventuale crize de aprovizionare, Guvernul ar putea introduce restricții de circulație pe baza numerelor de înmatriculare pare sau impare ale autovehiculelor, adică circulația alternativă a numerelor „cu soț”, respectiv „fără soț”, aplicată în comunism.

Acesta ar pune în aplicare Hotărârea Guvernului nr. 795/2018, în vigoare din 10 octombrie, prin care a fost aprobat Planul de urgență pentru gestionarea situațiilor de disfuncționalitate majoră în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere, a situațiilor de urgență deosebită și a situațiilor de criză locală

Prin urmare, proiectul prevede că, în situații de criză, raționalizarea utilizării de carburanți se poate face prin impunerea de restricții suplimentare de viteză pentru autovehicule, impunerea de restricții de circulație pe baza numerelor de înmatriculare (circulație alternativă par/impar), limitarea utilizării anumitor categorii de autovehicule, măsuri de raționalizare a consumului (fie prin cantitate, fie, în circumstanțe extreme, prin alocare, corelat cu ordinea de prioritate în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere), restricționarea temporară a cantităților de produse petroliere care pot fi achiziționate, prin limitarea vânzării/achiziției individuale de produse petroliere la o anumită cantitate, inclusiv prin interdicția completă privind vânzările de carburanți în alte recipiente/containere (canistre) și/sau prin restricționarea temporară a utilizării parcului auto și limitarea și/sau interzicerea temporară a exportului de produse petroliere, conform prevederilor Planului de urgență.

În regimul comunist, circulația pe baza numerelor de înmatriculare stabilea că doar acei șoferi cu mașini cu număr par la final pot circula într-un weekend, iar în următorul weekend circulau cei cu număr impar, sistemul continuând astfel, alternativ, de la un weekend la altul.

Motivația raționalizării consumului de carburanți a fost penuria și scumpirile masive generate de criza mondială a țițeiului și a produselor petroliere, cauzată de prăbușirea producției din Iran, după revoluția islamică din acel an. 

În draftul de act normativ se precizează că „Aceste măsuri nu sunt aplicabile autovehiculelor care asigură serviciile sociale esențiale (salvare, pompieri, transportul public, poliție, ISU etc)”.

Sursa citată mai menționează că, în cazul apariției unor situații de urgență, nivel de criză, pentru a se asigura că toate părțile interesate – public, instituții, agenți economici etc - au informații exacte cu privire la situație și înțeleg măsurile dispuse de autorități și operatorii din industria petrolieră pentru gestionarea acestora, este necesar un proces de comunicare, corectă și în timp util, în special în cazul dispunerii de măsuri care vizează reducerea cererii.

Prin urmare, se ia în calcul „lansarea unei campanii de informare a consumatorilor care să vizeze informarea acestora privind necesitatea limitării voluntare a consumului de carburanți pentru a reduce cererea de pe piață.

Campania de informare a consumatorilor va conține informații clare/precise cu privire la situația înregistrată, care să contribuie la calmarea pieței și la minimizarea presiunilor de creștere a prețurilor produselor petroliere”, se mai menționează în documentul citat.