La Radio România Actualităţi, vicepreşedintele Asociaţiei Comunelor din România, Adrian Nica, a spua pe data de 25 noiembrie, că recuperarea sumelor plătite de comune în contul salariilor pe care le primesc însoţitorii persoanelor cu handicap – este o problemă care trebuie rezolvată urgent.

El susţine că ar fi vorba de aproximativ 200 de milioane de lei :

„Practic, din cele 2862 de comune, 23% din bugetul de funcționare este alocat pe aceste cheltuieli ale persoanelor cu handicap. Necesarul, până la sfârșitul anului, pentru acoperirea indemnizațiilor persoanelor cu handicap este de aproximativ 200 de milioane de lei, la nivelul comunelor din România. Asigurările pe care le-am primit sunt legate de Programul Național de Dezvoltare Locală și facturile care stau neachitate încă din luna septembrie și sunt probleme cu firmele care prestează și execută aceste lucrări și au probleme şi promisiunea a fost că, până la sfârșitul anului, se vor achita absolut toate facturile restante pe PNDL, urmând ca anul viitor să se discute eventual și despre un PNDL 3, în ceea ce privește alimentarea cu gaz, a spus Adrian Nica.

De asemenea, preşedintelui Asociaţiei, Emil Drăghici, a spus că în zilele următoare, reprezentanţii Ministerului Finanţelor vor strânge toate informaţiile necesare pentru a se ştii exact de câţi bani mai au nevoie comunele pentru a putea funcţiona până la finalul anului, potrivit rador.ro

Te-ar putea interesa și: