Coca-Cola și mai multe mărci de băuturi răcoritoare, retrase de la vânzare în Europa. Conțin prea mult clorat

Coca-Cola și mai multe mărci de băuturi răcoritoare, retrase de la vânzare în Europa. Conțin prea mult cloratSursa Foto: Arhiva EVZ

Îmbuteliatorul european al Coca-Cola retrage din magazine băuturile Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Sprite, Fanta, Fuze Tea, Minute Maid, Tropico, Nalu, Royal Bliss - produse în fabrica sa de la Gand, în Belgia. Întreprinderea a găsit concentraţii ”excesive” de clorat în ambalajele sucurilor sale, anunţă Agenţia Federală belgiană de Securitate a Lanţului Alimentar (AFSCA).

Anunțul Coca-Cola

Întreprinderea retrage producţia de doze şi sticle realizată timp de 11 zile - cu codurile de producţie de la 328GE la 338GE, inclusiv, se arată în fişa de rechemare, publicată pe site-ul AFSCA. Aceste sucuri produse în Belgia au fost exportate în mai multe ţări europene - Franţa, Olanda, Germania, Luxemburg şi Regatul Unit.

Consumatorii vor primi banii înapoi

Consumatorii care le deţin sunt sfătuiți să nu le consume şi să le aducă la magazinul de la care le-au cumpărat pentru a primi banii înapoi. Pentru a afla dacă produsul lor este rechemat, ei trebuie să examineze primele cifre şi litere ale codului înscris pe ambalaj.

Codul de producţie se află pe fundul dozei sau sub eticheta sticlelor. ”Nu avem o cifră exactă (a produselor rechemate), dar este clar că este vorba despre o cantitate considerabilă”, anunţă Coca Cola Europacific Partners Belgium.

Coca-Cola

Coca-Cola. Sursă foto: Unsplash

Este extrem de nesănătos

Cloratul este ”un produs secundar în dezinfectanţi cu clor care sunt larg folosiţi în procesul de tratare a apei”, declară RTBF Coca Cola Europacific Partners Belgium. Acesta este extrem de nesănătos dacă este ingerat în cantități mari. Consumatorii trebuie să se gândească la sănătatea lor și să nu consume aceste sucuri, a mai spus întreprinderea.

Întreprinderea dă asigurări că o ”analiză realizată de către experţi independenţi a conchis că riscul la adresa consumatorilor este foarte slab”, însă preferă să-şi asume ”responsabilităţile”, având în vedere că aceste produse ”nu corespund normelor (sale) de calitate şi se siguranţă înalte”. Întreprinderea le-a cerut scuze consumatorilor pentru cele întâmplate.

Ne puteți urmări și pe Google News