CINE NE REPREZINTĂ la EUROVISION 2016? Prima confruntare cu publicul

CINE NE REPREZINTĂ la  EUROVISION 2016? Prima confruntare cu publicul

Două mii de bucureşteni au apaludat vineri seară concurenţii Selecţiei Naţionale în concertul de promovare organizat de TVR la Berăria H. Cei 12 artişti calificaţi în semifinala Eurovision România 2016 au interpretat melodiile calificate în concurs, s-au distrat alături de public, au făcut fotografii și au dat interviuri.

TVR a reușit să producă un eveniment de amploare și de interes pentru toate categoriile de vârstă, cu accent pe publicul tânăr. O surpriză plăcută, gazda serii, Radu Tudor,  venit direct de la pupitrul știrilor, s-a descurcat de minune și în rolul de entertainer. Fără ochelarii și cu o imagine mult mai fresh, prezentatorul a întreținut atmosfera mai bine de două ore.

 

NOUTATE ABSOLUTĂ! În acest an,  DOAR PUBLICUL DECIDE

În acest an reprezentantul României la Eurovision va fi ales într-un mod diferit față de anii precedenți. Momentul câștigător va fi desemnat în urma a două etape:  semifinală (4 martie) și finală (6 martie).

În semifinală vor intra 12 piese, dintre care şase vor ajunge în finală: patru vor fi alese de un juriu de specialitate, iar două de către public, prin televot. În finala Selecţiei Naţionale, publicul este singurul care va alege reprezentantul României pe scena de la Stockhom, dintre cele şase piese rămase în concurs, prin televot.

 

Cine are cele mai mari șanse să ne reprezinte?

Au mai rămas doar două săptămâni în care artiștii își pot promova și atrage publicul de partea lor. Cu siguranță, lupta rămâne deschisă,  dar până la această oră s-au conturat deja cele mai bune intrări în concurs.Astfel, pentru alegerea momentelor relevante, am luat în calcul impactul pieselor pe canalul oficial TVR, impactul pe alte canale de Youtube, dar și reacțiile venite în online.Este foarte important de precizat că Eurovisionul și-a format pe parcursul anilor un public fidel care se implică și comunică cel mai mult cu sursa oficială, TVR. În mod evident, fiecare artist vine cu un anumit public fidel, care poate influența rezultatul final, dar majoritari rămân fanii concursului.

 

Iată cum arată clasamentul realizat pe baza impactului online în prezent

 

 

 

Ei sunt cei mai relevanți de la selecția națională

1.Mihai Trăistariu se clasează pe primul loc în preferințele publicului, fapt demonstrat și de apariția lui la concertul de promovare organizat de TVR în Berăria H. Dincolo de gafele publice, vocea inconfundabilă a lui Trăistariu, alături de piesa cu care concurează, plasează momentul său ca favorit.

2.Locul imediat următor, ca impact, Vanotek ft. The Code& Georgian, este în primul rând un hit care a beneficiat de multe difuzări pe radio.  Mare parte a reacțiilor vin din partea publicului lor și mai puțin din partea fanilor Eurovision.  

3.Un moment important de la selecția națională este cel al  sopranei Irina Baianț cu Doru Todoruț. Pentru aceștia  urmează cea mai grea perioadă, cea în care trebuie să-și promoveze piesa atent.  Irina Baianț este cotată ca cea mai bună voce feminină din concurs, frumusețea ei fiind de asemenea un mare atuu.  Aceasta s-a remarcat atât pe plan național, fiind distribuită în cel mai de succes musical al tuturor timpurilor ,,Fantoma de la operă”  la  Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”, dar și pe plan internațional obținând numeroase premii, printre care și Premiul special "Teatro alla Scala" Milano, în cadrul concursului internaţional Leyla Gencer (2012).  Prin colaborarea cu Doru Todoruț, momentul este mai bine plasat în zona pop.  

4.Ovidiu Anton își încearcă norocul la Eurovision de ani buni. Evoluțiile sale sunt mereu apreciate, dar cu toate acestea lipsite de un inedit care să cucerească publicul. Fanii Eurovision îl cunosc pe Ovidiu Anton foarte bine, iar acesta a reușit să își construiască un public al său grație participărilor în concurs.

5.Trupa JukeBox, cunoscută și din emisiunea Cronica Cârcotașilor, nu se bucură de mare succes în acest an, combinația româno-engleză a versurilor a fost taxată dur de public,  având un număr de dislike-uri mai mare decât numărul aprecierilor.

6.Florena, la cei doar 16 ani ai săi, reușește să depășească impactul mediu al înscrierilor în concurs, cu peste 33.000 de vizualizări în plus față  de media de 40.000 de vizualizări. Aceasta a făcut o impresie foarte bună și la concertul de promovare Eurovision. Indiferent de rezultatul final, pentru Florena, participarea la Eurovision poate reprezenta rampa de lansare în industria muzicală românească. O comunicare gândită și implementată corect o poate ajuta pe artistă să obțină locul fruntaș.

 

Restul momentelor din  concurs par mediocre sau irelevante, având un impact mediu sau chiar slab, o medie de 40.000 de vizualizări și șanse foarte mici să ne reprezinte.

Precizăm că două dintre momente, Irina Popa și Gașca de acasă, au fost urcate pe canalul oficial mai târziu de 11 februarie, motiv pentru care au obținut mai puține vizualizări față de medie. Cu toate acestea, Gașca de acasă, a este una dintre cele mai criticate intrări în concurs, obținând într-un timp record mai multe dislike-uri decât aprecieri.