Pe 13 iunie, EvZ a publicat articolul prin care atrăgea atenția asupra unei întâmplări semnalate de o studentă pe Facebook. Aceasta reclama modul în care casierii CFR, dar și ceilalți pasageri, se poartă cu studenții. Jurnaliții EvZ au solicitat companiei o reacție a celor întâmplate.
CFR a comunicat EvZ că „în lipsa prezentării unor situații concrete cu detalii (data călătoriei/nr tren/ vagon/ rută; data cumpărării biletului/gara/ număr ghișeu), detalii ce ar fi trebuit analizate și luate eventuale măsuri în consecință, transmitem punctul nostru de vedere care atinge toate aspectele expuse la modul general”.
Capacitate de transport
„CFR Călători operează la capacitatea maximă tehnic disponibilă și face eforturi pentru a răspunde solicitărilor de trafic, astfel încât să asigure mobilitatea tuturor pasagerilor, idiferent de tipul de legitimație de călătorie - bilete emise la tarif întreg, facilități. La unele trenuri aflate în circulație, în anumite perioade, se emit și bilete fără loc rezervat. Precizăm faptul că emiterea de bilete fără loc rezervat se poate face numai cu acordul pasagerilor, care sunt informați în prealabil și în limita maximă admisă pe vagon.
Instalații de climatizare
Toate garniturile trec printr-un proces de revizie privind instalaţiile de climatizare și tot ce ţine de confortul, siguranţa şi securitatea călătorilor, astfel încât riscul de a apărea defecțiuni să fie cât mai mic.
De asemenea, se fac eforturi suplimentare pentru menținerea în circulație, în special în perioadele cu temperaturi extreme – caniculă/frig - a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare.
În situația în care pasagerii întâmpină anumite inconveniente în timpul călătoriei, le recomandăm să se adreseze personalului de tren care le va oferi sprijinul în funcție de resursele tehnice disponibile de la acel moment. De exemplu, dacă persoanlul nu poate remedia o disfuncționalitate accidentală a instalației de climatizare, poate solicita, în stațiile mari de pe parcursul trenurilor, intervenția personalului specializat.
Călătoria studenților
Un student poate efectua mai multe călătorii în aceeași zi cu condiția ca orarul de circulație al trenurilor să nu se supranună. Drept urmare, pentru preîntâmpinarea rezervărilor multiple efectuate de un student, sistemul de emitere bilete electronice nu poate elibera un alt bilet în baza aceleiaşi „legitimaţii de student pentru gratuitate la transport”. Astfel că, atunci când un student decide să renunțe la o călătorie în favoarea altei călătorii, trebuie să solicite la casa de bilete modificarea contractului de transport, adică renunţarea la călătorie, ce se face prin aplicarea vizei de neutilizare.
Conform reglementărilor comerciale în vigoare, după o oră de la plecarea trenului din staţia înscrisă pe bilet (sau înainte de ora de plecare a trenului din staţiile din parcursul rutei), contractul de transport nu mai poate fi modificat.
Atitudinea personalului feroviar
Încercăm pe cât posibil să îmbunătăţim atitudinea personalului feroviar care este în relaţia cu clienţii, iar atunci când angajaţii noştri nu îşi îndeplinesc corespunzător atribuţiile de serviciu sunt sancţionaţi conform Codului Muncii şi Contractului Colectiv de Muncă.
Pentru a putea lua măsurile care se impun, vă rugăm sa ne prezentați faptele concrete - cu precizarea locului în care s-au petrecut și data - care să permită identificarea salariatului/salariaților CFR Călători”, se arată în răspunsul primit de la CFR Călători.