Viitoarea centură a Sibiului ar putea rămâne la stadiul de şantier, după opt ani de lucrări. Autorităţile riscă să returneze o parte din banii europeni.
Motivul: neefectuarea lucrărilor suplimentare la tronsonul întâi, lung de 14,8 km, lucrări în valoare de 3 milioane de euro.
După ce, în 2007, actualul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a reziliat contractul cu foştii constructori de la Todini, porţiunile executate, dar nefinalizate sau conservate, s-au prăbuşit efectiv din cauza condiţiilor meteo şi a faptului că şantierul a fost închis.
Şatierul bate pasul pe loc
Lucrările la centură au fost reluate în toamna anului 2008 de consorţiul Max Boegl şi Geiger, desemnat în urma unei licitaţii, însă în caietul de sarcini nu se făcea nicio referire la lucrările de reabilitare a tronsonului construit de Todini.
Mai mult, deşi în ultimele şase luni au existat numeroase discuţii între oficialii de la Transporturi şi constructor, nu s-a ajuns la niciun acord privind lucrările de reparare, ce ar dura aproximativ cinci luni.
Referitor la motivele pentru care s-a ajuns la această situaţie, oficialii statului susţin că vinovat e constructorul deoarece a venit târziu cu un proiect acceptabil.
"Acest proiect trebuie aprobat şi de un consiliul tehnic din care fac parte experţi. Sper ca în următoarele două săptămâni să fie semnat acest act adiţional, ştiu că s-a discutat şi zilele trecute. Într-adevăr, termenul e foarte strâns", ne-a declarat Adrian Ionescu, directorul Direcției Transporturi din cadrul Ministerul Transporturilor.
Dorina Tiron, CNADNR: "Credeţi că eu ştiu tot?"
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Dorina Tiron, s-a ferit să comenteze situaţia.
"Sunt 1.000 de acte adiţionale pe care trebuie să le semnez, credeţi că eu ştiu tot? Când o să-l am în faţă, o să văd ce e de făcut. Acum, nu ştiu despre ce e vorba, întreabă-mă în scris", ne-a răspuns Dorina Tiron.
Dacă cele două părţi nu ajung la înţelegere cât mai repede, centura nu va fi finalizată până la sfârşitul anului, iar statul român riscă să fie nevoit să returneze fondurile necheltuite din finanţarea ISPA, care asigură 75% din valoarea totală a lucrărilor (aproximativ 60 de milioane de euro). Asta pentru că programul ISPA se încheie în luna decembrie.
"Sper ca în următoarele două săptămâni să fie semnat acest act adiţional.“ ADRIAN IONESCU, secretar de stat