Numeroase modele populare au acum preţuri interesante datorită „sponsorizării“ de la stat.
Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional (denumit popular „Rabla“) a coborât preţul unor autoturisme cunoscute din import la cote obişnuite pentru gama Dacia, adică mult sub 10.000 de euro incluzând TVA.
Mulţi comercianţi nu s-au rezumat doar la scăderea preţurilor cu echivalentul celor 3.000 de lei oferiţi de stat fiecărui client care şi-a dus „rabla“ mai veche de 12 ani la casat. Ocazia a fost speculată de dealeri care oferă reduceri adiacente, pachete de dotări suplimentare sau garanţie sporită.
Trebuie spus că discounturile suplimentare sunt valabile doar pentru „Rabla“. Preţurile modelelor achiziţionate înafara programului sunt mai mari cu 3.000 de lei decât cele precizate. Cum sunt atraşi clienţii
Toyota oferă o reducere suplimentară de până la 1.000 de euro pentru modelele Yaris, Auris şi Avensis, achiziţionate prin „Rabla“. La rândul său, Citroën îşi recompensează clienţii cu până la patru prime de casare în plus (în funcţie de modelul achiziţionat).
Opel vinde Corsa, Astra Classic şi Astra foarte bine echipate, la preţuri de intrare în gamă.
Fiat oferă cinci ani garanţie pentru toate maşinile vândute pe durata programului de stimulare a înnoirii parcului auto. În plus faţă de prima de casare, oferta e înso- ţită de un avantaj client cuprins între 3.000 şi 8.000 de lei, în funcţie de model. CITROËN. Printre modelele care pot fi achiziţionate cu reducere se mai găsesc şi câteva C5-uri din generaţia care va fi înlocuită peste puţin timp. Cel mai mic preţ poate fi întâlnit însă în cazul lui C1: 7.249 de euro inclusiv TVA.
FIAT. Bravo beneficiază de o reducere suplimentară de 1.200 de euro. Cross-over-ul Sedici are un discount de până la 2.060 de euro (versiunea 2x4). Cel mai accesibil este însă micul Panda, al cărui preţ de intrare în gamă a coborât la 6.350 de euro cu TVA inclusă. KIA. Constructorul sud-coreean oferă Picanto, Rio şi cee’d prin programul „Rabla“. Un Rio motorizat decent şi dotat peste medie costă 9.790 de euro cu TVA, iar un Picanto poate coborî până la 6.550 de euro. Modelul cee’d are un preţ de plecare de 11.044 euro cu TVA. OPEL. Corsa, un model care, în mod obişnuit, nu excelează prin dotări în versiunea de bază, are acum nu numai un preţ tentant - 8.450 de euro cu TVA -, dar şi o serie consistentă de extrase. RENAULT. Megane Sedan costă 10.800 de euro cu TVA. Cea mai accesibilă apariţie e Symbol Music (7.403 euro), iar cea mai surprinză toare - Megane F1 Team (230 CP şi 20.100 euro). SEAT. Vechiul model Ibiza, ră- mas încă în ofertă, poate fi achiziţ ionat cu preţuri pornind de la 9.118 euro cu TVA inclusă. SKODA. Producătorul ceh promovează o „clasică“, Octavia Tour (10.970 de euro inclusiv TVA), şi o noutate relativă, Fabia (7.990 de euro cu TVA). TOYOTA. Aygo pleacă de la 7.802 euro cu TVA. Un Yaris decent echipat costă 8.700 de euro inclusiv TVA, iar Avensis, cu sistem de navigaţie gratuit, 15.890. VOLKSWAGEN. Nemţii oferă un bonus de 500 de euro pentru orice model achiziţionat prin „Rabla“. Cea mai puţin costisitoare alegere: Polo - 8.500 de euro cu TVA.
FIAT PANDA. Cel mai ieftin KIA RIO. Echipat peste medie OPEL CORSA. Bine accesorizat RENAULT MEGANE. Încăpător şi accesibil SEAT IBIZA. Generaţia anterioară, încă disponibilă SKODA FABIA. Cu aer condiţionat TOYOTA YARIS. Discount suplimentar VOLKSWAGEN POLO. Cu bonus