Ce se întâmplă cu facturile la energie. Directorul ENEL le-a transmis un mesaj categoric românilor

Ce se întâmplă cu facturile la energie. Directorul ENEL le-a transmis un mesaj categoric românilor Sursa foto: EVZ

Tot mai mulți români se plâng că au primit facturi duble la energie electrică. Marius Chiriac, director general în cadrul Enel, a făcut lumină în cazul clienților care au aflat că au de plătit facturi cu sume uriașe. Acestea sunt chiar de ordinul miilor de lei.

Marius Chiriac, director general în cadrul ENEL a explicat cum a fost aplicată ordonanța de urgență pe energie. De asemenea, el le-a oferit soluții românilor pentru a evita cheltuielile excesive la curentul electric. Este important de amintit că la 1 aprilie până la 1 septembrie s-au produs 14 modificări legislative.

În acest context, Chiriac spune că a interacționat cu toți clienții și le-a explicat motivul pentru care au primit facturi cu costuri mari. De asemenea, el le-a cerut să transmită indexul lunar. Mai mult, războiul din Ucraina a contribuit și el la explozia facturilor.

Cum au fost calculate facturile românilor

„Am avut o primă schemă de subvenționare până la sfârșitul lunii martie, în care toți clienții casnici au beneficiat de plafonare. Ulterior, de la data de 1 aprilie legislația s-a schimbat, în sensul în care o categorie relevantă de clienți și anume cei care au consumat în anul 2021. Așa s-a făcut încadrarea, conform reglementării”. susține directorul ENEL.

Ne puteți urmări și pe Google News

În același timp, Chiriac a mai explicat că în cazul clienților care au consumat peste 300 kwh/lună, ei au intrat pe o categorie specială. Astfel, facturile lor au fost calculate după o formulă legată de costul mediu de achiziție al furnizorului de energie. Acest lucru a condus pentru această categorie de clienți ce nu beneficiază de plafonare, la o creștere semnificativă a nivelului facturii.

Modificările cu care s-au confruntat furnizorii de energie

De asemenea, din data de 14 iulie, odată cu legea de aprobare a ordonanței 27, a mai apărut o modificare. În acest context, directorul ENEL a dorit să sublinieze că pe parcursul ultimelor zece luni, furnizorii au avut de întâmpinat nu mai puțin de 14 schimbări ale legislației. În plus, jumătate dintre ele au avut și un impact relevant în sistemele de facturare.

Astfel, a fost pusă o presiune fantastică asupra implementărilor în sistem. Pe 14 iulie a  mai venit o altă schimbare, în sensul în care, de data aceasta legiuitorul a schimbat formula. Așadar, a fost aleasă ca formulă de calcul, minimul dintre prețul contractual și costul mediu al furnizorului, lucru care a generat o modificare suplimentară.

„Începând cu data de 1 septembrie, o altă schimbare va fi aplicabilă, inclusiv unei categorii mai mici de consum. Începând cu data de 1 septembrie este important să știm că toți clienții ce au un consum de peste 255 kwh/lună vor plăti un preţ ce va fi bazat pe costul mediu al furnizorului sau prețul de contract, a explicat Marius Chiriac într-o intervenție în direct la Antena 3.