Dintre cei chestionați, 13% au menţionat că domeniul economic, al managementului şi al antreprenoriatului este atractiv pentru un viitor job, iar 8% ar opta pentru un loc de muncă în domeniul juridic (avocat, jurist, procuror, judecător).

În schimb, interesul pentru meseria de profesor este exprimat de doar 3% dintre liceeni.

În același timp, unu din doi elevi consideră că noile meserii ale viitorului vin din domeniul roboticii, inteligenţei artificiale şi al calculatoarelor, 16% din imprimarea 3D, 14% din realitatea virtuală, 13% din internetul tuturor lucrurilor şi 6% din blockchain.

În plus, elevii de liceu sunt atraşi de marketingul digital ( 17%), programare, robotică şi inteligenţă artificială (15%, fiecare), turism spațial (14%) şi arhitectură de spaţii virtuale şi dezvoltare de avatare (câte 13%).

Elevii intervievați nu au uitat nici de biomedicină sau biotehnologie (9% dintre ei ar opta pentru aceste domenii), dar nici de inovația în domeniul energiilor alternative (3%).

Și preferințele părinților și cadrelor didactice intervievate par să fie aliniate cu cele ale copiilor. 44% dintre respondenți consideră că IT-ul este domeniul viitorului (programare, robotică, inteligenţă artificială), iar pe locul doi plasează – ca și elevii –  medicina (28%).

Nici părinții și nici chiar profesorii nu sunt convinși că meseria de profesor este una potrivită pentru copiii lor, doar 5% dintre cei intervievați fiind atrași de această opțiune. Domeniul juridic are doar 2% persoane interesate din rândul adulților respondenți, domeniul economic și al afacerilor este atractiv pentru 11% dintre aceștia, în timp ce 6% dintre ei și-ar încuraja copiii să se îndrepte spre psihologie.

Sondajul de opinie al INACO a fost realizat, în perioada septembrie – noiembrie 2018, pe un eşantion de peste 1.300 de elevi, părinţi şi profesori din Bucureşti, Timişoara şi Piteşti, în cadrul proiectului ”Ghidul Meseriilor Viitorului”.

 

Te-ar putea interesa și: