Ce facem atunci când unul dintre vecinii noştri ne deranjează cu zgomote foarte puternice sau cu o muzică dată tare?
În codul de bune maniere, respectul pe care îl arătăm colocatarilor noştri presupune a nu provoca astfel de zgomote stridente, foarte puternice sau deranjante între orele 14.00 şi 17.00 și seara, după ora 20.00.
În cazul în care cineva renovează ceva în apartament, trebuie să informeze colocatarii. Specialiştii spun că dacă am un vecin care foloseşte bormaşina sau dă muzica tare la o oră nepotrivită este de prost gust să mă duc şi să facem o reclamaţie la administratorul blocului, „deşi aceasta e prima măsură care se impune”.
Nici să ne ducem la uşa persoanei cu pricina şi să o apostrofăm nu e recomandat. Ne sunt însă recomandate modalităţile cele mai cordiale de comunicare cu vecinul care deranjează. Şi atunci fie este sunat administratorul ca să ofere numărul de telefon al persoanei care deranjează. La telefon vom spune: „Este o oră la care am nevoie să mă odihnesc, poate am probleme medicale, poate am o motivaţie pentru care neapărat atunci, nu pot altfel”. Dacă persoana care deranjează nu ne oferă respect în schimb, poliţia poate să fie chemată. Este un serviciu pe care comunitatea în care trăim ni-l oferă, în cazul în care avem un vecin rebel, la uşa căruia nu te poţi duce să zici: „Mă deranjaţi. Aţi dat muzica foarte tare sau înţeleg că folosiţi bormaşina, dar s-ar putea să mă anunţaţi cumva, ca să ştiu şi eu. Acum sunt foarte obosit, am nevoie să dorm (...)”.
De fapt, potrivit „codului bunelor maniere”, ne sunt recomadate să alegem oricare dintre metodele cele mai fiabile de a relaţiona cu această persoană.