Aceste cifre arată un avans clar al afacerilor, în ciuda crizei provocate de pandemia de coronavirus, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.

Numai în primul semestru, compania din spatele celei mai utilizate reţele de socializare din lume a facturat 36,423 miliarde de dolari,

În aceeaşi perioadă din 2019, ea înregistra 31,963 miliarde dolari. În trimestrul al doilea, încasările Facebook au crescut cu 11%, până la 18,687 miliarde de dolari.

Datorită faptului că investitorii au acordat o mai mare atenţie reţelei de socializare, profitul net a ajuns la 5,178 miliarde de dolari, cu un avans interanual de 98%.

„Rezultatele din al doilea trimestru contrastează cu cele din urmă cu un an, când profitul companiei a scăzut cu 50% din cauza provizioanelor destinate amenzilor de miliarde de dolari impuse de reglementatori.

Astfel, investitorii aşteptau cu atenţie rezultatele pentru a cunoaşte impactul pandemiei de coronavirus, dar criza se pare că nu a încărcat prea mult factura companiei lui Mark Zuckerberg”, arată Agerpres.

Măsurile de izolare au ajutat Facebook să atragă mai multe persoane şi au crescut numărul de utilizatori zilnici activi cu 12% faţă de primele 6 luni din 2019.

Numai în luna iunie, reţeaua de socializare avea 2,7 miliarde de utilizatori lunari activi, în creştere tot cu 12%.

3,14 miliarde de persoane utilizează lunar cel puţin unul dintre principalele produse ale companiei, care include Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger.

„Suntem mândri că oamenii pot avea încredere în serviciile noastre pentru a rămâne conectaţi atunci când nu se pot întâlni faţă în faţă”, a declarat Zuckerberg într-un comunicat de presă.

De asemenea, reprezentanţii companiei au subliniat că în ultimele săptămâni au observat „o normalizare” a creşterii numărului de utilizatori.

Această tendinţă a fost raportată pe măsură ce au fost ridicate restricţiile de izolare.

Astfel, în trimestrul al treilea se aşteaptă ca cifrele să rămână constante sau să scadă uşor.

„Publicitatea a continuat să fie principala sursă de venituri a companiei şi, în perioada aprilie-iunie 2020, i-a adus 18,321 miliarde de dolari (plus 10%).

Aceasta în pofida faptului că o serie de companii mari au decis să-şi retragă anunţurile de pe platforma de socializare după ce la jumătatea lunii iunie activiştii au declanşat o campanie pentru a cere firmelor să nu se promoveze pe Facebook din cauza dezinformării şi a mesajelor de ură pe care le distribuie”, mai arată sursa citată.

sursa: Agerpres