După ce în urmă cu două săptămâni sistemul informatic al cardului de sănătate n-a funcționat timp de patru zile, ieri, la ora 09.00 dimineața, a picat din nou.
Două ore mai târziu, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunța sec, pe propriul site, defecțiunea și promitea că președintele instituției va da în timp util ordinul prin care le va explica furnizorilor de servicii medicale (spitale, clinici, medici de familie etc.) cum vor valida ulterior, în sistem, serviciile pe care le prestează și rețetele pe care le emit, acum, în off-line. „Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/ se eliberează în regim off-line”, explicau reprezentanții CNAS, într-un comunicat. Până la închiderea ediției, problema nu fusese remediată. Precedenta defecțiune s-a produs între 10 și 13 octombrie.
Deși a anunțat din iulie câștigătorul licitației pentru mentenanța sistemului cardului de sănătate, CNAS nu a semnat nici până acum contractul cu firma Teamnet, așa că aceasta din urmă nu are cum să repare sistemul. De remedierea defecțiunii se ocupă specialiștii IT ai CNAS.