Când ar putea fi gata linia de metrou Eroilor - Piaţa Iancului
- Teodora Cimpoi
- 2 octombrie 2016, 15:35
Secţiunea 2 a Magistralei 5 de metrou, Eroilor - Piaţa Iancului, ar putea fi finalizată în 2021, în condiţiile în care, până la începutul lunii noiembrie a acestui an va fi demarată procedura de licitaţie pentru proiectare, a anunţat, astăzi, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.
“Procedura de licitaţie va dura probabil 6 - 9 luni, apoi urmează licitaţia, apoi perioada de proiectare. Durata de construcţie ar fi cam de 36 de luni, deci cinci ani în total. Este foarte posibil ca în 2021 să avem nu numai Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni - n.r.), ci şi Magistrala 5 extinsă. Lucrările la Magistrala 5 extinsă ar putea începe în 2019 dacă nu sunt contestaţii”, a declarat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.
La rândul său, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a arătat că ritmul de lucru pe Magistrala 5 a crescut de 8 ori de la începutul anului, când şantierul era blocat complet. Şeful companiei de metrou a menţionat că pentru toată Magistrala 5, Drumul Taberei-Pantelimon, sunt necesare 43 de trenuri, dar că iniţial vor fi cumpărate 26 de trenuri, pentru porţiunea Drumul Taberei-Iancului.
„Acum vorbim de Magistrala 5 cu trei secţiuni: secţiunea Eroilor-Drumul Taberei care este în lucru şi pe care ne propunem să o dăm în funcţiune în a doua parte a anului viitor şi necesită o achiziţie de circa 13 trenuri, secţiunea Eroilor-Iancului, pe care ne propunem să o punem în funcţiune în 2021, aşa cum a zis domnul ministru, şi acolo e nevoie tot de 13 trenuri. Şi pentru Iancului-Pantelimon este nevoie de 17 trenuri, deci în total ar fi nevoie de 43 de trenuri, numai că Iancului-Pantelimon este prevăzut a se realiza în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă începând cu anul 2030, deci ceva mai târziu, aşa că pentru achiziţia de trenuri avem în vedere doar 26 de trenuri", a explicat oficialul Metrorex.
Potrivit acestuia, pe M5 se va circula cu trenuri de pe Magistralele 1 şi 3, care urmează să fie echipate cu sisteme necesare compatibile cu instalaţiile de automatizare din trafic.
Şeful Metrorex a amintit, în context, că parcul de trenuri al companiei este de aproximativ 90 de trenuri, iar în prezent se circulă cu 55 - 57 de trenuri.
Ruta 1 Mai-Otopeni, gata tot în 2021
Cât priveşte Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni), aceasta urmează să fie gata în 2021, potrivit directorului general al Metrorex.
"Până la sfârşitul lui 2016 demarăm procedura de licitaţie pentru lucrările de structură, analiza durează 6 - 9 luni. Lucrările încep în a doua parte din 2017. Valoarea acestora este de 1,3 miliarde de euro şi include şi 12 trenuri", a mai spus Marin Aldea.
El a precizat, însă, că, o dată cu finalizarea M6 va trebui avută în vedere achiziţia de noi trenuri, pentru că se va circula şi pe M4 până la Străuleşti, şi pe M6 până la Otopeni.
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, şi directorul general al Metrorex, Marin Aldea, au participat duminică la “Ziua Porţilor Deschise” la Staţia de Metrou Laminorului.