Canale social media potrivite pentru promovarea magazinelor online

Canale social media potrivite pentru promovarea magazinelor online Sursa: Arhiva EVZ

Ai deschis de curând un magazin online și încă nu știi cum să gestionezi canalele de social media? Stai fără griji, vei știi exact ce ai de făcut după ce citești acest articol.

Încă de la început trebuie să conștientizezi importanța pe care o are prezența brandului tău în online și să nu renunți atunci când devine complicat sau pare că nu are rezultate. Trebuie să identifici nevoile publicului tău țintă și să rămâi autentic în comunicare. Oferă o notă personală imaginii pe care o creezi. Asta îți va oferi originalitate și te va face să te identifici cu obiectivele businessului tău pe termen lung.

Importanța contentului în social media

Noțiunea de content este foarte vastă și include toate modalitățile prin care poți construi imaginea businessului tău în mediul online. Dintre acestea, contentul organic este un element de bază pentru strategia de marketing digital a oricărui magazin online. De ce este considerat esențial? Pentru că reprezintă unul dintre principalele canale de comunicare dintre brand și publicul țintă. Imaginează-ți cât de direct, personal și puternic este mesajul pe care îl poți transmite prin postările făcute pe canalele de social media.

De asemenea, conținutul organic este o sursă foarte bună de informații referitoare la comportamentul audienței tale. Poți învăța care sunt preferințele oamenilor care te urmăresc din modul în care aceștia reacționează sau nu la un anumit tip de content. Poți afla chiar și care sunt momentele în care petrec cel mai mult timp pe rețelele de socializare, urmărind numărul de interacțiuni pe care le au postările de pe conturile magazinului tău.

Ne puteți urmări și pe Google News

Când vorbim despre campaniile plătite, conținutul care ajunge la audiența ta este considerat a fi o „mină de aur”. Este de înțeles, deoarece atât textul, cât și imaginea folosite într-o reclamă pot determina sau nu o conversie. Desigur, este foarte important să identifici cât mai bine publicul țintă și să ajungi la câți mai mulți oameni, dar dacă nu reușești să le captezi atenția și să îi convingi să facă achiziția, rezultatele nu vor fi cele așteptate. Însă, pentru că este nevoie de multe cunoștințe specifice acestui domeniu, cele mai multe firme apelează la o agenție de digital marketing pentru promovarea plătită.

Cum să alegi canalele de social media potrivite pentru magazinul tău?

Alegerea canalelor de social media potrivite brandului tău este esențială pentru dezvoltarea acestuia. Atunci când faci această alegere, trebuie să ții cont de trei lucruri: specificul magazinului, nevoile publicului țintă și tendințele momentului. În plus, modul de comunicare trebuie să fie în concordanță cu strategia de marketing online stabilită inițial.

Lucrurile acestea pot părea complicate pentru cei care nu lucrează în domeniu sau pot fi uneori consumatoare de timp. Apelând la o agenție de social media cu experienta,cresc șansele să obții cele mai bune rezultate pentru businessul tău.

În situația în care vrei totuși să încerci pe cont propriu, iată câteva sugestii de canale de social media pe care le-ai putea folosi în comunicarea cu audiența ta:

  • Facebook. Așa cum te așteptai, Facebook rămâne în topul rețelelor de socializare, deși concurența crește. Pe această platformă se află utilizatori de toate categoriile care petrec o medie de 40 de minute zilnic.
  • Instagram. Dacă optezi pentru această platformă, trebuie să ai în vedere faptul c principalii utilizatori sunt tinerii, în special femeile. De asemenea, acordă o atenție sporită imaginilor pe care le folosești, deoarece acestea atrag atenția pe Instagram.
  • YouTube. Platformă bazată pe conținut video, YouTube reprezintă rețeaua perfectă de comunicare și promovare. Acest lucru se datorează faptului ca interacțiunea cu publicul este mai dinamică și facilă. Aici sunt utilizatori din toate categoriile de vârstă, cu preocupări și domenii de interes diverse. Așa că, indiferent de obiectul de activitate al magazinului tău, cu siguranță vei găsi audiența potrivită.
  • În prezent Linkedin este singura platformă dedicată businessurilor de tip B2B și este potrivită pentru comunicarea profesională
  • Pinterest. Deși este o platformă în continuă dezvoltare, Pinterest este ideală pentru a genera trafic și brand awareness. Principalii utilizatori sunt femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, lucru ce face ca această platformă să fie esențială dacă businessul tău se adresează unei astfel de audiențe.
  • Tik Tok. Deși a început ca o platformă dedicată în mare parte adolescenților, Tik Tok s-a dezvoltat rapid și este o sursă foarte bună de engagement și awareness, chiar și în rândul adulților.

Indiferent că alegi să utilizezi una sau mai multe canale de social media, fii foarte atent și adaptează conținutul pe care îl creezi în funcție de specificul fiecăreia.

Ce și când să postezi în funcție de fiecare platformă?

Așa cum ai văzut, conținutul pe care îl postezi pe canalele de social media este foarte important. De aceea, contentul pentru magazinul tău online trebuie să fie diversificat, interesant și plăcut pentru audiență. Pe lângă postări cu scop de vânzare, poți face conținut informativ și util sau amuzant și relaxant. Nu uita însă că este necesar ca tot ceea ce postezi să fie concentrat pe subiectul principal al magazinului.

Spre exemplu, dacă vinzi produse de curățenie, poți face postări despre substanțele active sau modul recomandat de utilizare al produselor. De asemenea, poți posta ocazional imagini amuzante, legate de activitățile casnice. În situația în care ai un magazin de unelte, este foarte potrivit să postezi filmulețe în care să prezinți modul de utilizare, poze înainte și după sau informații despre ce scule îți sunt necesare pentru anumite activități specifice.

În ceea ce privește frecvența, la nivel teoretic, este indicat să postezi zilnic pe Facebook și Instagram. Cu toate acestea, este ideal pentru afacerea ta să îți analizezi audiența și să stabilești frecvența postărilor în funcție de aceasta și de modul în care reacționează. Este indicat ca la început să faci cât mai multe teste și să îți stabilești un calendar. De asemenea, ora la care postezi trebuie luată în calcul. În timpul săptămânii, sunt 3 momente recomandate pentru a face postări: dimineața, în intervalul 7-10, atunci când oamenii merg spre serviciu sau își beau cafeaua, între 12 și 13, când oamenii sunt în pauza de masă sau seara, între 20 și 22, înainte ca aceștia să se culce. În zilele de weekend, este recomandat ca postările să fie făcute între 14 și 16.

Aplică aceste informații în strategia de marketing online a afacerii tale și vei avea succes pe canalele de social media mai repede decât te aștepți.