Lansarea primul raport de investigație al Boeing. Acțiunile piloților au grăbit prăbușirea aeronavei

Lansarea primul raport de investigație al Boeing. Acțiunile piloților au grăbit prăbușirea aeronavei

Ministrul Transporturilor al Etiopiei, a declarat că anchetatorii vor lansa, joi, raportul așteptat de foarte multă lume privind accidentul mortal al unui avion Ethiopian Airlines. Sunt primele indicii oficiale referitoare la cel de-al doilea accident al unui nou Boeing 737 MAX în cinci luni.

Aproximativ 35 de naționalități se numără printre cei 157 de pasageri și membri ai echipajului care au murit atunci când avionul s-a prăbușit la șase minute după decolarea din capitala etiopiană, informează Reuters.

Raportul ar putea scoate la iveală modul în care o parte din software-ul din cabina pilotului a repornit, după ce piloții l-au oprit inițial. Boeing a declarat, miercuri, că a testat cu succes o actualizare a software-ului MCAS anti-staționare, care se află în centrul sondei atât în ​​accidentul etiopian, cât și a accidentului Lion Air din Indonezia. CEO-ul Boeing, Dennis Muilenburg, s-a alăturat zborului de încercare de miercuri. Echipajul de zbor a efectuat scenarii diferite pentru a testa condițiile de defectare. „Actualizarea software-ului a funcționat așa cum a fost proiectată, iar piloții au aterizat în siguranță la Boeing Field, lângă Seattle.”, a afirmat compania într-o declarație. Administrația federală a aviației din SUA a declarat că lansează o nouă revizuire a modelului 737 MAX.

Surse din interiorul anchetei au declarat că piloții au oprit inițial sistemul MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), al cărui rol este de a preveni pierderea de viteză și evitarea căderii avionului, prin lăsarea în jos a botului aparatului de zbor. 

Piloții ar fi reușit să intuiască destul de bine faptul că aeronava se îndreptase cu botul în jos din cauza acestui sistem, fapt pentru care au încercat să preia manual controlul aeronavei. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Aceștia nu au reușit să stabilizeze avionul și au decis să repornească controlul electric. Acest lucru a accentuat și mai mult înclinarea în jos a aeronavei, care s-a prăbușit cu viteză, făcând un crater adânc în pământ.