În câteva zile, US Amry va anunțe cele două grupuri industriale care vor participa la programul FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) care, așa cum indică numele, va dezvolta un nou elicopter de recunoaștere și atac.

Acesta va înlocui modelele AH-64 Apache, care au fost forțate să reia misiunile îndeplinite anterior de aparetele Bell OH-58 Kiowa.

Pentru moment, cinci concurenți sunt în cursă: Karem Aircraft (cu proiectul AR40) , Sikorsky (cu S-97 Raider) , Bell (360 Invictus) , AVX Aircraft (Compound Coaxial Helicopter) și Boeing.

FARA trebuie să fie un elicopter care poate intra într-un avion de transport C-17 Globemaster III, să zboare cu viteză de 180 până la 200 de noduri, să opereze drone, să aibă o arhitectură modulară și să aibă posibilitatea de a zbura în mod autonom, în special pentru misiuni în medii extrem de dificile.

Dacă concurenții săi au ridicat deja vălul cu privire la proiectele lor, Boeing a preferat să păstreze discreția și să aștepte până în ultimul moment pentru a-și arăta prototipul.

Soluția propusă de Boeing a fost imaginată de divizia Phantom Works și se bazează pe un aparat dotat cu un rotor principal, un rotor anticuplu și o elice de propulsie în spate.

Elicopterul va avea un motor General Electric T901, va dispune de scaune în tandem, de un cockpit „modern, intuitiv și reconfigurabil”, capacități autonome și funcții de mentenență predictivă.

Mark Cherry, director general al diviziei Phantom Works , a declarat că aeronava propusă este „mai mult decât un elicopter”. Este un „sistem accesibil și complet integrat. Am combinat inovația, ingeniozitatea și experiența cu teste ample și analize avansate pentru a oferi o soluție foarte convingătoare”

Rămâne de văzut dacă armata americană va fi convinsă.