”Principiul de bază al programului de guvernare este planificarea: planificarea proiectelor, planificarea bugetară şi planificarea resurselor umane. (…) Ca şi proiecte majore ne propunem realizarea programului de întreţinere curentă şi periodică de reparaţii pentru reţeaua terestră, rutieră şi feroviară”, a explicat Lucian Bode.

El a punctat principalele obiective de infrastructură rutieră, feroviară şi intermodă, anunţând că lucrările la Magistrala 5 nu vor putea fi recepţionate în 2019.

”Ne-am asumat în programul de guvernare cele trei obiective majore: Sibiu – Piteşti, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni. Conform deciziei CSAT, autostrada Comarnic – Braşov este un obiectiv strategic. În domeniul feroviar ne-am asumat liberalizarea transportului feroviar de călători, el este liberalizat, pachetul 4 pe interoperabilitate şi pe siguranţă trebuie transpus în legislaţia naţională pentru a oferi liber acces la piaţă.

Ne asumăm să finalizăm obiective, termene şi investiţii pentru un an de guvernare. Ne asumăm să finalizăm Magistrala 5 pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. (…) Din păcate, aşa cum arată lucrurile astăzi, acest obiectiv nu va putea fi recepţionat în anul 2019”, a arătat sLucian Bode.

În plus, ministrul desemnat şi-a propus ca obiective majore modernizarea CNAB şi limitarea pierderilor generate de compania aeriană Tarom. El a pus în discuție modernizarea celor trei aeroporturi importante – Bucureşti, Timişoara şi Constanţa.

”Pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor semnate de companie cu accent pe contractele de achiziţie ale aeronavelor în sistem leasing”, a adăugat acesta cu referire la Tarom.

Lucian Bode a punctat și în domeniul comnicaţiilor, explicând că va separa componenta de infrastructură de cea de digitalizare.

Sursa: Cancan.ro