Evenimentul Zilei > Actualitate > „Blonda lui Bote” a detronat-o pe Mihaela Rădulescu
„Blonda lui Bote” a detronat-o pe Mihaela Rădulescu

„Blonda lui Bote” a detronat-o pe Mihaela Rădulescu

În clasamentul celor mai vizibile vedete feminine din media, Bianca Drăguşanu este lider autoritar.

Bianca Drăguşanu (27 de ani) este cel mai vânat subiect al ultimelor şase luni în mass-media, este concluzia unui studiu realizat de Media- IQ. Sexy-asistenta lui Dan Capatos conduce detaşat topul celor mai mediatizate femei din lumea mondenă, cu 2.329 de apariţii în 92 de surse media, fiind urmată, la mare distanţă, de Monica Columbeanu, cu 1.427 de apariţii în 91 de surse media.

"Au fost câteva lucruri interesante pe care le-am descoperit în urma monitorizării celor 30 de vedete. În primul rând, tema, subiectul este mai mereu actual, fie că vorbim de tabloide sau de ziare quality. În afară de Andreea Mantea, restul vedetelor au înregistrat evoluţii pozitive în ceea ce priveşte numărul apariţiilor în presă, faţă de perioada precedentă monitorizării. Asta nu înseamnă decât că jurnaliştii care acoperă astfel de subiecte scriu constant, îşi urmăresc subiectul (fie că ne place sau nu).

Mai mult, în ultimele şase luni, unele personaje au captat atenţia presei, în timp ce altele au pierdut-o. Sunt foarte elocvente cazurile Bianca Drăguşanu şi Mihaela Rădulescu. Prima este pe primul loc, pe când cea de-a doua ocupă poziţia a patra. Acum aproape un an, situaţia era alta. Mai sunt şi cazuri în care unele personaje deţin poziţii bune în acest top tocmai pentru că au fost actorii unui eveniment important. Un exemplu este Paula Seling, care a acumulat foarte multe apariţii în perioada participării la Eurovision", spune Alin Zăinescu, antreprenor în on-line, MediaIQ .

Compania de monitorizare mai atrage atenţia că tabloidele au fost publicaţiile care au scris cel mai mult despre vedetele feminine, dar şi publicaţiile quality, cum ar fi "Adevărul" sau "Evenimentul zilei", care au avut subiecte din lumea mondenă.

MediaIQ, proiect lansat în luna februarie a acestui an, este deţinut de Alin Zăinescu (antreprenor în on-line) şi monitorizează peste 600 de surse media, de la site-urile principalelor cotidiene naţionale şi locale, bloguri, agenţii de presă, până la variantele on-line ale principalelor televiziuni autohtone.

Cele mai vizibile personaje feminine din mass-media în ultimele şase luni nu s-au remarcat prin meseria sau talentul lor, ci pentru poze incitante în tabloide, scandaluri sau pentru că au avut relaţii cu bărbaţi cunoscuţi.

Ştiri create în jurul pozei

"Atât Bianca Drăguşanu, cât şi Monica Columbeanu sunt vedete care au trezit interesul tabloidelor. Aceste ziare au dat mereu tonul şi au scormonit în viaţa privată. Au fost perioade în care Bianca Drăguşanu vindea atât de bine, încât zilnic era o pseudoştire despre ea. De multe ori ştirea se crea în jurul pozei. După părerea mea, Bianca este o vedetă construită de presă care a intrat în atenţia publicului după sexul făcut cu Botezatu în mare. De atunci a evoluat de la «Blonda lui Bote» la «Bianca lui Bote», şi acum vorbim de Bianca Drăguşanu", spune Petrişor Obae, analist media.

Pe cel de-al treilea loc în topul celor mai mediatizate vedete feminine se află Paula Seling, cu 981 de apariţii. Cel mai mare volum de ştiri în ceea ce o priveşte a fost înregistrat în luna mai a acestui an, când îndrăgita cântăreaţă a participat în finala Eurovision.

Mihaela Rădulescu nu a mai captat în aceeaşi măsură atenţia presei în ultimele luni. În acest top, ea ocupă acum poziţia a patra, cu 907 apariţii în 97 de surse media. Acest lucru se datorează unei prezenţe mai discrete în peisajul monden.

Pe locul cinci se situează o altă asistentă de emisiuni TV, Daniela Crudu – 781 de apariţii în 61 de surse -, frumoasa brunetă de la "’Neatza cu Răzvan şi Dani".

La finalul clasamentului

O vedetă despre care s-a vorbit mai puţin în ultimele luni este Andreea Mantea (locul 19), cu 254 de apariţii în 47 de surse media autohton, prezentatoarea TV a înregistrat o scădere cu aproximativ 19% a numărului de articole de presă (adică 65 de apariţii mai puţin faţă de perioada precedentă monitorizării).

Pe ultimele locuri s-au clasat Carmen Brumă, cu 123 de apariţii, Cristina Rus (118) şi Bianca Brad, cu doar 56 de apariţii.